Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska till kamera + allt det andra

Produkter
(logga in för att koppla)
Hopp!

Har i nuläget en Canon 450D med 18-55, 55-250 & 50 mm objektiv (vanligaste kombon bland canon-nybörjare?) men ingen vettig väska att släpa runt på allting i.
Känns inte helt okej att ha två objektiv liggandes lösa eller invirade i en sjal i en vanlig axelväska, och det går inte ner mer än kameran + kitobjektivet i väskan jag redan har.

Jag söker alltså en axelväska med plats för åtminstone kameran med monterat objektiv, ytterligare två objektiv varav ett litet tele, en 430-blixt samt lite småpryttlar.
(Har försökt söka i forumet men alla verkar vara inne på ryggsäckar och ska jag ha en ryggsäck måste den ha skidfästen och annat jobbigt så då är jag begränsad till Dakine & liknande.)

Tips?
Har kollat runt lite, bland annat på Lowepro Nova-väskorna, men de verkar inte rymma tillräckligt..

Tacksam för svar/ Hedda
 
Men varför inte en Dakine rygga? Då får du ju både rygga och axelväska i ett.
Jag är super nöjd med mig Dakine mission photo, som jag tyvärr ska sälja då jag ska sälja av hela min foto utrustning.

Som man alla andra Dakine ryggor så har den varit grym i backen, sen är det så smidigt att ta ur axelväskan och använda den när man går i stan eller tillfällen när man inte vill ha ryggan.

/M
 
Mest för att jag klarat mig med min HeliPro med den lilla fotoväskan i en hel vinter, och har kompisar som lyckats trycka ner både större kameraväskor, matsäck och lavinutrustning i likadana ryggsäckar.
Känns onödigt att skaffa en skidfotoryggsäck om jag inte måste när skidryggan jag har nu är fullt funktionell.

(sen kan man ju debattera vad som bör ligga överst - sonden eller kameran, men det hör mer hemma på Freeride)

Plus att axelväskan jag har till vardags till allt annat skräp (inte kameran) håller på att ge upp så jag behöver en ny axelväska oavsett.
 
Lowepro Nova-väskorna som du nämner finns ju i olika storlekar. Den största heter 190 om jag inte minns fel. Själv har jag den näst största som heter 180 och i den får jag plats med kamera och tre objektiv, Nikon D5000 med 16x85 mm, 70x300 mm och ett Tamron 90 mm samt en blixt SB-400 plus div småprylar och jag trivs med den väskan. Den har dessutom fördelen av att vara vattenskyddad genom att den har ett överdarag som sitter i ett fack under väskan.
 
Jag har en Lowepro stealth reporter som jag gillar och använder mycket när jag vill ha med allt.
Sen har jag även några stycken Lowepro LensCase, altså i princip en tub i väskmaterial. Perfekt att kasta ner i vilken ryggsäck eller väska som helst.
 
Lowepro Nova-väskorna som du nämner finns ju i olika storlekar. Den största heter 190 om jag inte minns fel. Själv har jag den näst största som heter 180 och i den får jag plats med kamera och tre objektiv, Nikon D5000 med 16x85 mm, 70x300 mm och ett Tamron 90 mm samt en blixt SB-400 plus div småprylar och jag trivs med den väskan. Den har dessutom fördelen av att vara vattenskyddad genom att den har ett överdarag som sitter i ett fack under väskan.

aha, så det finns större. jag hade bara sett 160 eller vilken det nu var, men den du har låter ju som vad jag letar efter. tack för tipset!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.