Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska till EOS350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Ekdilson

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har bestämt mig för att låna lite pengar från sparkontot å köpa en EOS350D med kitobjektiv till veckan.

Ni som har en EOS 350D med kitobjektiv vad har ni valt för väska till den?

/Christian.
 
Nu har jag visserligen ingen 350D, men en något större 300D.

Den brukar hänga på axeln, så den finns till hands när jag ska fotografera. Under transport har jag en nästan helt vanlig ryggsäck som definitivt inte signalerar att här kommer bankomaten gående. Ryggsäcken kan närmast liknas med Kånken och har ett stort fack upptill, där tröja, termos smörgåspaket och själva kameran med lämpligt objektiv kan placeras. Nedtill finns ett fack som kan öppnas som är madrasserad med inredning och tydligen var avsedd för kamerautrustning eller annat ömtåligt. Detta fack kan förvara ett teleobjektiv och två-tre mindre objektiv eller motsvarande. Plats finns för filter, minneskort batterier mm. D

Den här ryggsäcken köpte jag på Clas Ohlson för några år sedan, den är tyvärr nu utgången och det var först när jag kom hem som jag insåg dess förträflighet. Priset var under 200:-.
 
Jag valde en LowePro Mini Trekker classic ryggsäck för 499:- på ScandinavianPhoto.

Konstaterade snabbt att det kommer att ta VÄLDIGT lång tid att fylla den.
Fattar inte riktigt vad Mini har i namnet att göra. I övrigt att riktigt bra fotoryggsäck.

Kan tänka mig att en mindre väska med plats för bara kameran (typ LowePro Topload) eller någon mindre med plats för nått extra objektiv t ex LowePro Nova Mini.

Sen har dom en jättegullig lite ryggsäck på Clas Ohlson för ett bra pris. Inte under fotoväskor, utan under Stativ...

//TH
 
Jag har två väskor. En ryggsäck. LowePro Mini trekkern som tomas skrev om nyss. Samt en liten toploader. LowePro TLZ mini. Den sistnämda är helt perfekt för kameran med objektiv. Inte en pryl till går in i huvudfacket. Nu har jag visserligen inte kitzoomen utan sigmas 18-50 f2.8 som väl är aningen större. Sen så har den även ett litet ytterfack som precis rymmer laddare, minneskort och sladd. Kostade 298 på japanphoto här i göteborg men den finns på andra ställen billigare.
 
Jag har nyss beställt en Micro Trekker att ha alla prylar i (har inte så mkt) samt en LowePro Topload rezo 20 att gå omkring m som bara rymmer kamera o kitobjektiv i princip.
 
Jag köpte en sån här! Den kan man ha dinglande på axeln eller sätta fast i livrämmen när man vill det...300d passar som handsken i den.
Hitta väskan i Fudjifotostore i stan. Du vet en såndär liten firma som framkallar filmer och säljer lite ramar mm

http://www.tamrac.com/5682.htm
så ser den ut.
 
Köpte en Lowepro 3 till kameran, mest för att förvara grejerna i när jag är hemma eller om jag ska ut på någon större fotoexkursion. Däremot händer det mer än ofta att jag stoppar kameran i min stora handväska och stoppar extrabatteri och minne i byxfickan. Enda som inte ryms i min handväska är ett stativ.
 
Ibland kan jag bli lite avudnsjuk på det här med damerna handväskor. Framförallt som prylkulturen går framåt. Man skall förutom stor nyckelknippa och tunn plånbok ha mobilen, PDA, kanske en lite kamera, passerkort etc.

Jackan håller på att gå sönder ju.


//TH - Som slagit ihop telefon och PDA till en Qtek S100
 
Gör som Joey i Vänner: Kör på en "male purse" - eller vad det nu hette :)

En mer manlig variant är väl cykelväska annars som jag brukar kånka runt på i tid o otid, funkar bra om man inte vill skylta med att man bär omkring på bankomaten som Roland nämnde. Kanske inga bra fack dock.... är lite nyfiken på hur Crumpler's fotoväskor fungerar. Scandiavianphoto säljer några av deras modeller som mer påminner om cykelväskor.

/Jacob
 
Undrar om det var dom som låg på bordet innenför entrén. Man öppnar dom på "baksidan" liksom...
Dragkjedjan sitter bakom remmarna, så man öppnar ryggplattan.
Snygga och trevliga att bära´, men över 1500:- för en enkel ryggsäck.....


//TH
 
Håller med.... känns som att man får betala lite väl mycket för vad man får (märket?)....

Just nu kör jag på en liten toploader a la Nikon (!!!) som jag hittade hemma hos mina föräldrar, i kombination med cykelväskan.
 
seitoho skrev:
Ibland kan jag bli lite avudnsjuk på det här med damerna handväskor. Framförallt som prylkulturen går framåt. Man skall förutom stor nyckelknippa och tunn plånbok ha mobilen, PDA, kanske en lite kamera, passerkort etc.

Jackan håller på att gå sönder ju.


//TH - Som slagit ihop telefon och PDA till en Qtek S100

Men det finns väl skitsnygga manliga väskor också, såna i canvas tex med breda remmar som man hänger över axeln. Det tycker i alla fall jag att alla män kan ha. Dock skulle jag aaldrig få min omoderna karl att tänka sig det... han är en plånbok-i-bakfickan karl :)))
 
Idag har jag fått mina väskor jag beställt till 350Dn!

En kompaktmodell som bara rymmer kameran o kitobjektivet (alt ett t ex 17-85).
http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=TLZREZO20

Och så en liten ryggsäck LowePro Micro 100, som rymmer kameran, kitobjektivet, extern blixt 420 ex, 55-200, 17-85 och ett 60 macro + div tillbehör.
http://www.cyberphoto.se/lowepro/mtrek100.htm
Den är verkligen kompakt och perfekt! Söt är den också faktiskt, röd o svart. Är himla nöjd redan med den!
 
Kikade på 350 + 18-55 idag och funderar om väska behövs, med tanke på kamerans ringa storlek. Går ledigt ned i jackfickan.
 
http://www.lowepro.com/Products/Shoulder_Bags/sliplock_cases/Edit_110.aspx

Tror att det är en sådan här jag köpt, den är perfekt till 350D. Ser inte ut så på bilden, men den funkar finfint med kitobjektivet och man får plats med andra grejer i småfacken, så man slipper ha vanlig väska också. Man kan både stänga dragkedjan och dra över "locket" med kardborreknäppningen eller om man vill ha den lätt till hands bara köra kardborrsknäppning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.