Annons

väska till 70-200/2,8?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Har precis skaffat mig ett Tamron 70-200/2,8 och insett att min gamla väska är för liten för objektivet.

Det jag söker är en väska som rymmer Nikon D80 med BG och 70-200 monterat, även 18-70 + blixt och lite andra små tillbehör hade varit bra o få plats med.

Vad rekomenderar ni?

Har precis skaffat mig ett Tamron 70-200/2,8 och insett att min gamla väska är för liten för objektivet.

Det jag söker är en väska som rymmer Nikon D80 med BG och 70-200 monterat, även 18-70 + blixt och lite andra små tillbehör hade varit bra o få plats med.

Vad rekomenderar ni?

Mitt tips är att kika på Lowepro flipside 400 om du är ute efter en ryggsäck.

/Fabbe

Såg precis det, det var dom mindre modellerna som inte hade det....

Precis.. en annan praktisk sak jag kom på är ju att tack vare att man öppnar väskan från sidan som ligger mot ryggen så behöver man inte plocka bort allvädersskyddet för att komma åt insidan av väskan.. riktigt praktiskt! :)

/fabbe

Jag har en Lowepro Flipside 300, den rymmer kamerahus med 70/200 f2,8 och batterigrepp påmonterat, 4 extra gluggar och blixt och har även förvaringsfack för batterier, minneskort m.m.
Det är en smidig och hyfsat billig väska.
Öppningen är från "ruggsidan" så utrustningen är skyddad mot stöld och en hel det oväder också.

Mvh // Hans

Det blev en svart Fastpack 250 så länge, då jag oftast har med mig en liten lunchlåda och en massa andra småsaker så gillar jag verkligen tanken med en kameradel och en vanlig väskdel.

Gäller bara att hitta en större likande modell så man får med mer än D80+BG, 70-200/2,8, 18-70, 105 macro och blixten.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto