Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska för D3 D300 + 3Zoomar

Produkter
(logga in för att koppla)

Mcnab

Aktiv medlem
Nu vart min väska helt proppad och för liten.
Tittade på väskor när jag var på SP idag men hittade ingen där.
Vad har ni för ryggsäckar när ni är ute?
Jag måste få plats med en D3 och en D300 gärna att de sitter på en glugg.
Sedan en 24-70 och 70-200 samt en 200-400
Om det finns en rygga där man har den stora zoomen i mitten utan kamera på och de två andra på varsin sida. Finns det en sådan.
Och glömde visst..... måste ha med 2 laddare också + blixt.

Ingen som har ett liiitet tips om var jag ska leta? :)
Är det ingen här som har med sig flera gluggar samtidigt?

Hallå.

Jag använder själv ThinkTank Airport Takeoff. Det är en rullväska/ryggsäck, finns även som bara ryggsäck. Själv har jag packat 1D Mark III, 5D Mark II, 16-35 2.8L, 50 1.2L, 70-200 2.8L IS, 300 2.8L IS samt två 580Ex och blixtsändare m.m. Samt batterier och så.
Det går lätt ner i väskan och den ligger riktigt bra på ryggen.

Så titta in thinktanks sortiment.

/Benjamin - www.bybenjamin.se/blogg

Jag kollade nu på nätet och den verkar riktigt bra.
Själv har jag en Think Tank Street Walker Pro som jag är riktigt nöjd med, bara att den blivet för liten när man vill ha med en del grejer.
Ska försöka få se en Take Off i verkligheten.

Tack för tipset.

Hej!
Jag använder en Tamrac Expedition 7X. I den är det gott om plats för min 7D med 70-200/f4 L IS USM monterat, 500D med 28-75/f2,8 monterat, en 17-55/f2,8 IS USM, ett 90/f2,8 marko samt blixt mm. Det finns 2 utvändiga fickor för småprylar och även ett separat fack som rymmer en laptop 15,4". Det går också att fästa ett stativ på ryggsäcken. Dragkedjorna är "vattentäta" eller skyddade på annat sätt mot regn. Tamrac Expedition 7X är visserligen stor och tung (2,98kg) men skön att bära, bärselen är lätt att justera. Jag tror att denna skulle lösa ditt "problem". Tamrac Expedition finns i större storlekar också....

http://www.tamrac.com/

Mvh Bosse

Tack för det tipset.
Jag får titta på modellen 8 eller 9 X eftersom min glugg är 41 cm lång så blir det lite väl tight med 7X
Kanske blir svårt att hitta nått perfekt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto