ANNONS
Annons

Värt att uppgradera ImagePrint 5.6?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik_N

Aktiv medlem
Jag har fått ett pris på att uppgradera till v 7 och undrar om ni kära användare har några synpunkter på om det är värt att göra det. Jag vet att jag får tillgång till nya profiler, och att det rent allmänt finns en poäng med att ha den senaste versionen (support t ex). Men vad vinner jag mer? Vilka ombärliga funktioner finns det, och framför allt, hur mycket bättre resultat kan den ge? Jag skriver ut på en Epson 2100 och främst svartvita bilder. Tacksam för alla synpunkter!

Har du Mac och vill uppgradera till Leopard så måste du uppgradera. Annars vet jag inte om det är så stor skillnad på versionerna. Version 6 var i och för sig en omfattande komplettering.

Sören

Vad jag vet så har du tillgång till alla profiler oavsett version.Vad jag förstår så är det ett nytt teckensnitt o jag har ej uppgraderat själv dels för jag tycker det är svindyrt att betala 75% av nypriset.
Om du vill kliva uppåt i bildkvalite o få billigare bläckförbrukning så kan du köpa Epson 3800 för då får du dels betydligt bättre kvalite samt kostnad för bläck.
Jag gick från 2100 till 7800 o behövde betala uppgradering från imageprint.
Så om du ska behålla skrivarn så tycker jag du inte ska uppdatera programvaran.

Hej, de har uppenbarligen gjort om alla svartvita profiler i och med version 6 så nya papper de tar fram profiler för funkar inte för min skrivare. Det kan vara ett tillräckligt skäl att uppgradera för det pris jag fått, men eftersom det står och väger tänkte jag höra om någon upplevt någon annan skillnad - t ex kvalitetsmässigt på utskrifterna, användarvänlighet, funktioner som tillkommit som ni upplever som oumbärliga.

Jag har pc, inte mac, kör xp och har inga planer att byta till vista så operativsystem är ingen fråga (än i alla fall). Jag har heller inga planer att byta skrivare, men skulle den rasa skulle jag nog sikta på en 2400 och då har version 7 för 2100 stöd för den också. Jaja, ska fortsätta fundera lite till...

Tack för hjälpen hittills i alla fall!

Erik_N skrev:
Hej, de har uppenbarligen gjort om alla svartvita profiler i och med version 6 så nya papper de tar fram profiler för funkar inte för min skrivare.

Skriver du ut svartvita bilder har version 6 och 7 en ny funktion som de kallar tint picker. Du kan styra bildtonen i skuggor och högdagrar separat, så att du kan få en kall ton i skuggan och en varm i högdagrarna eller tvärtom. Underbart att ha när man vill ha kontroll över bildtonen.

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar