Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värt att köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Epon

Aktiv medlem
Hittade detta 35-200mm objektiv på tradera:
http://www.tradera.com/auction/aid_39508292

Priset är ju väldigt överkomligt, men är det helt hopplöst objektiv eller är det nåt att ha?

Annars är jag inne på Sigmas 70-300 tele, men den tillåter inte riktigt ekonomin (fattig student.. :p) förrän om några månader.

Eller är jag helt ute och cyklar?

har testat det, helt ok objektiv faktiskt, lite underskattat, fast det här verkar ha lite småskavaner men du lär få det till ett bra pris, tror jag.

Och visst har jag högsta budet just nu, men jag lägger mig gärna och ska ej buda högre än 105 kr,
har gott om objektiv ändå och är lätt glad efter att ha handlat ett Konica-Minolta 17-35mm för 900 kr den här snöiga eftermiddagen. Fyndpris!

Så ös på, jag tänker som sagt ej buda mer på ovan annons.

/christian.

Min motorsportsbild i mitt galleri är taget med ett sådant.

Det är vel ok för priset, nackdelen är väl egentligen att man inte kan zooma så fort man vill....det är ju motorzoom....så det kör ju i sin takt ha ha.
Fördelen är väl att man kan ha det som ett reseobjektiv eller liknande.

Mvh.

Ps: kan säga att mitt var vetydligt dyrare : (

Man tackar :)
Får se hur budgivningen går då.

Zoomtiden överlever jag nog :p
Bilden var väldigt snygg faktiskt.

Ascona75 skrev:
Det är vel ok för priset, nackdelen är väl egentligen att man inte kan zooma så fort man vill....det är ju motorzoom....så det kör ju i sin takt ha ha.
Kan man inte stänga av motorzoomen?

För 115kr duger det kanske, men mycket mer hade jag inte gett, speciellt inte med olja på linserna och trasig filtergänga. Olja på linser och bländare kan vara ett helvete att få bort om man har otur.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar