Annons

Värt att köpa Olympus E-420 kit?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dtoomy

Aktiv medlem
Har fått möjlighet att köpa en Olympus E420 med 14-42 samt 40-150 objektiven. Utöver detta 2st batterier och originalladdare, Olympus E-system kameraväska, alla sladdar, fjärrkontroll samt bruksanvisning.

Priset är 400kr och min fråga är om det är värt det? Tänkte mest ha det på solsemester i Spanien dit jag åker samt fota på utflykter och semestrar i Sverige. Har hittat CF kort för ca 200kr samt läsare för 200kr. Så mitt totala utlägg blir 800kr.

Det enda som stör mig är att varken hus eller objektiven har stabilisator men om jag fotar i dagsljus med lämplig slutartid så borde det inte vara problem. Är ganska stadig på handen i övrigt.
 
Kanonpris.

Dessutom är dessa kitobjektiv rätt så skarpa. Kamerahuset får tufft med ISO 1600 eller högre så du vet om den begränsningen.

Skulle du köpa kitet så kolla firmware. Vet inte om det går att uppdatera objektiven via E-420 men hoppas så. E-510 klarar av det iaf.
 
Tusen tack för era input! Slog till på den idag. Väldigt bra skick och funkar klockrent. Dessutom fick jag tag på ett CF kort för en femtilapp.

Har läst lite mer om detta system och tydligen funkar objektiven väldigt bra med E-M1 och E-M1 mk II med adapter. Får kika på Black Friday nästa vecka om man kan få tag på ett sånt hus.
 
Tusen tack för era input! Slog till på den idag. Väldigt bra skick och funkar klockrent. Dessutom fick jag tag på ett CF kort för en femtilapp.

Har läst lite mer om detta system och tydligen funkar objektiven väldigt bra med E-M1 och E-M1 mk II med adapter. Får kika på Black Friday nästa vecka om man kan få tag på ett sånt hus.

Hej!

Sjysst! Jag höll på skriva att gluggarna passar med adapter till moderna hus oxå, men man vill ju inte sätta igång köpdjävulen direkt, men eftersom du redan gjort det så här kommer ett tips

Den här passar. Jag köpte motsvarande m4/3 till min GX80 för någon vecka sedan. Än så länge jättenöjd.

Annonsen är INTE min ;-)

 
Hej!

Sjysst! Jag höll på skriva att gluggarna passar med adapter till moderna hus oxå, men man vill ju inte sätta igång köpdjävulen direkt, men eftersom du redan gjort det så här kommer ett tips

Den här passar. Jag köpte motsvarande m4/3 till min GX80 för någon vecka sedan. Än så länge jättenöjd.

Annonsen är INTE min ;-)



Tack för tipset! Just nu sitter jag still i båten. Såg nån som sålde 70-300, ett sånt skulle jag behöva i första hand. Dock osäker pga. avsaknad av stabilisator. Får jag tag på en e-m5 + adapter för bra pris så kan jag fundera på det. Måste säga att kitzoomarna jag fick med är sjukt skarpa!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.