Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värt att köpa Canon EF 24-70/2,8 L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

infraröd

Medlem
Jag funderar på att köpa ett Canon EF 24-70/2,8 L USM och undrar om jag ska vänta eller slå till nu? Eftersom det surras en del om en uppföljare med IS som sägs vara på gång under sommaren/hösten kanske det är värt att vänta.

För att förtydliga:
Jag är inte intresserad av en eventuell IS-version, kommer att vara för dyr för min nivå på fotograferandet, samt att jag tänker köpa den nuvarande 24-70-modellen begagnad.
Tror ni att den kommer att gå ner i pris om en eventuell uppföljare släpps, eller håller den sig på ungefär samma prisnivå. Hur brukar det gå för föregångarna när nya modeller släpps?

IS på så korta brännvidder.. går troll i IS tycker jag ,,.. kan bara säga att 24-70 sitter på 60% av tiden resten sitter 70-200

rekommenderar det varmt

Det går alltid rykten hit och dit om olika objektiv och när de uppdateras. Ingen som har en aning om när 24-70L kommer, om det kommer, uppdateras. Tror inte andrahandsvärdet kommer att påverkas nämnvärt på de gamla med tanke på att den nya i så fall säkert skulle kosta 20 000 kr, om den följer pristrenden. Räkna med åttatusen begagnad för en sån i fint skick, nu som senare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar