Annons

Värsta prylgalningen!

Produkter
(logga in för att koppla)
Fy satan! Och varför blandar han Nikon och Canon!? Och hur fjärrutlöser han Holgorna? Och vem är Jason som skall käka energikaka?
 
D räcker inte med en

Det är ju helt underbart att se!

Så ska det se ut, prylar prylar, d kul med prylar!!!!!!!!!
 
Han skulle behöva fota med en (1) Kodak Disc-kamera i några år, för att komma ned på jorden igen...
 
emilsall skrev:
Fy satan! Och varför blandar han Nikon och Canon!? Och hur fjärrutlöser han Holgorna? Och vem är Jason som skall käka energikaka?

Är inte Jason assistenten tro? Eller är det kusen fotografen spelat på?
 
Hahaha... jag har för mig att det var någon gammal ryss som myntade uttrycket "kvantitet är en kvalitet i sig.." och det kanske stämmer här. Eller...? Skulle vara kul att se hur han beter sig bakom väggen av kameror.
 
Måste ju ta en evighet att gå genom alla bilderna från en händelse...

Tja... och jag trodde jag var pryltokig... här ligger man ju i läs så det stänker om det *ler*
 
forry4U skrev:
Sports Illustrated

Jo, jag vet. Försök till skämt bara..

Fast jag såg ett gäng amatörer med riktigt mycket utrustning på Nordens Ark förra helgen. Själv har jag en ytterst blygsam digitalkompakt då jag vill kunna göra nåt annat än att släpa på kamera när man hittar på nåt med familjen. Det där gänget från en fotoklubb på västra sidan av vättern hyrde en sån där skrinda man släpar ungar och annan bröte i och fyllde den med fotogrejer. Mest Nikon-prylar och då blir man ju inte så avundsjuk som tur är, då jag sen barndomen är hårt präglad på Canon...

:)
 
Re: Vad är det för pryl?

CJR skrev:
Hittade lite bilder på sportsshooter.com och
vad är det för pryl som sitter på kameran? Skickar den bilderna till datorn eller vad är det för någon sak?

http://www.sportsshooter.com/funpix_view.html?id=647

/cjr

Jag tycker att det ser ut som en blixtsändare. men den kan också vara enm fjärrutlösare. Den verkar i alla fall bygga på radio och inte IR. Pro har en liknande sändare till sina blixtar.

I en del sporthallar finns studioblixtar inkopplade i taket så att fotografer kan koppla in sig på dem. Är ju viktigt att kunna få mycket ljus om man vill ta skarpa och fina bilder till sponsorernas affischer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.