Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

värmeslag?

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Tjena.

Jag har vid olika tillfällen stött på ett lustigt problem med min Dimage 7i kamera som jag tror beror på "värmeslag".

Första gången hände det på en fest då jag fotade rätt mycket, kameran blir ju som sagt väldigt varm väldigt fort och den här gången blev den så varm att det stod i ERROR i den lilla grönbelysta displayen och kameran stängdes av.

Det hjälpte dock med nån minunt i kylskåpet.

Andra gången det hände var när jag fotade en tjej, då använde jag kameran rejält och den blev varm den gången med och återigen samma problem.

Har ni stött på nåt sådant problem? Tycker ni att jag ska kontakta återförsäljaren ang detta?
 
För 7Hi är specen att den ska fungera upp till +40 graders omgivningstemperatur, antar att det samma gäller för 7i. Jag tycker absolut du ska kontakta Minoltas support.
 
Hahahha ja det var det. Men den blev lika varm även på fest, där det inte var så många tjejer, tyvärr. En bild från den festen finns bland mina bilder, PARTY PARTY heter den.
 
Kanske inte kall/varm kamra!

Det här fenomenet att man kan få error i det "Gröna fönstret" kan bero på¨ett fel som börjat dyka upp på dimagen.Jag har en dimage 7i, som jag köpte i febr.2003.Det här meddelandet har börjat dyka upp på senare tid.Kamran låser sig vid uppstart.Speciellt vid manuell fokusering.
Efter att ha lusläst denna sida samt en massa engeska,amerikanska sidor,så har jag nu lämnat in kamran till Minolta för repration.Det är något som kallas för lensbarrol switch, som krånglar.Det här är något som Minolta känner till.
Kommer det här trasslet så blir det bara värre och värre.Gå in på chatsidan:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1024&message=4765038
Här finns en massa information om detta fel.
 
vet du om det tar lång tid för jag ska åka till spanien om en månad, och vill gärna ha kameran med där.
 
Är det verkligen lämpligt att ställa in en het kamera i kylskåpet? Bildas det inte fukt i kameran då? Pzzttt... liksom...

Mvh
Maverick
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.