Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värde på A700?

Produkter
(logga in för att koppla)

dmartson

Ny medlem
Hej,

Jag har en A700 med tillhörande batterigrepp. Jag undrar om det finns något värde på dessa prylarna idag och i så fall ungefär vad man skulle kunna sälja det för?

mvh
Daniel

Hej
Visst får man betalt för en sådan kamera.
Googla runt på tradera och blcket så ser du prisbilden.
Sedan beror det ju på skick etc.
Naktdelen idag för en nybörjare är att många ungdommar förväntar sig en skärm med leive view

Det är som sagts svårt att säga exakt då marknaden för bättre Sony med äkta OVF sökare är begränsad. I de nedre prisklasserna som detta idag hamnar konkurrerar det mot flashig live view och filmning och inte många känner till dess förträfflighet. Jag skulle tippa på 2000:-. Då en tilltänkt köpare sannolikt inte har objektiv vore det bra om det fanns någon enkel 3,5-5,6/18-55 att skicka med förstås. Det kan t o m vare idé att titta runt efter en billig glugg och köpa bara för att kunna erbjuda ett paket. Med 18-55 kanske man får 2000-2500:-. Oklart om du så att säga "får igen" pengarna om du köper en billigt beg kitglugg, men det blir mycket mer lättsålt. Kolla om du inte kan hitta någon billig sådan på Tradera för 200:-, för då blir det en fördel för dig.

Tack för tipsen!
Såg att auktionen slutade på 2000 så det var en bra gissning! :)

Det får nog bli två separata annonser på kamerahus och batterigrepp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar