Annons

Välsorterad fotobutik i SKåne...

Produkter
(logga in för att koppla)

Loj

Aktiv medlem
Hej!

Kan någon rekommendera en välsorterad fotonutik i Malmö - Lund - Helsingborg - Höganäsområdet?

Det jag i första hand söker är en trådutlösare till min Canon EOS. Jag har nyss fått kameran och inte hunnit skaffa en ännu. Vore onekligen bra att ha på semestern. Det finns två tror jag. En utan och en med timer. Det är den sistnämnda som verkar mest spännande - Tc 80 N3 tror jag att den heter... Är det någon som har testat den?

Sedan är det ju alltid kul att kolla på optik. Tips på bra begagnat affärer emottages tacksamt!

/Janne

Foto & Elektronik, Nobelvägen 101, Malmö. Bra priser och suverän service. www.fotoelektronik.se.

Mattssons Foto & Video, Klostergatan 3, Lund. Inte billiga, men jag har alltid fått förstklassig service där.

YFO, Ö Förstadsgatan 1, Malmö. Jag tvekar att rekommendera dem. Jag har varit kund hos YFO och företrädare i >10 år, men under senare år blir man behandlad som skit av personalen. www.yfo.se.

Tror inte att det är någon affär som har den hemma. Cyberphoto tar 1413:- för TC 80 N3 och 585:- för den "vanliga" RS 80 N3. Canon har just nu problem att leverera grejor pga omstrukturering i datasystemet.

Annars finns:

Matsons i Lund
Japanphoto i Malmö
Kodak nånting i Helsingborg...ligger längs mellersta stenbocksgatan....en sån där gammaldagsbutik där det stinker av fix och framkallare ;) Dyr som attan men kan ha en del hemma....utom de som man behöver...

Jag kan rekomendera YFO STARKT handlar allt mitt där numera, lite dyrare kanske men dom vet vad dom pratar om.
När jag var i sthlm kom jag över en trådutlösare till min EOS 5 för 200 kronor :D

Tack för alla snabba svar!

Jeppe: Cyberphoto - det är i Umeå, det! Jag bor utanför Karlstad och fotomarknaden här är lika spännande som... ja... eh...nej!

som tidigare sagts i lund rekomenderas mattsons starkt, kanonbra personal o service

Du har molanders på södra skolgatan i Malmö också. De är trevliga att ha o göra med till skilnad från YFO som jag tycker har varit ganska snorkiga, ingen Hasselblad=Ingen fotograf, ungefär den attityden

Senast ändrad:
FotoHörnan har jag för mig att butiken heter och ligger i Helsingborg. Den butiken äer relativt välsorterad, hör dig för på telefon det du är ute efter.

Lycka till.

Bjelkengren skrev:
Du har molanders på södra skolgatan i Malmö också. De är trevliga att ha o göra med till skilnad från YFO som jag tycker har varit ganska snorkiga, ingen Hasselblad=Ingen fotograf, ungefär den attityden

Håller jag ABSOLUT inte med om.. jag köpte en begagnat EOS 5a där.. jag tycker dom har väldigt bra service..

Loj skrev:
Tack för alla snabba svar!

Jeppe: Cyberphoto - det är i Umeå, det! Jag bor utanför Karlstad och fotomarknaden här är lika spännande som... ja... eh...nej!

Ja det är därför företagen uppfann postorder...

:)

Jo...

Men jag vill ha min leksak nu... Och inte sedan. Det är nu jag skall ta ljuvliga scenerier över Öresund nattetid. Granskog kan jag plåta när jag kommer hem. På längden och på tvären...

Ha det!

/Janne

Jojo...men som sagt, med tanke på canons situation just nu så blir det nog svårt att hitta en.

Jeppe skrev:
Jojo...men som sagt, med tanke på canons situation just nu så blir det nog svårt att hitta en.

Har Canon FORTFARANDE problem med leveranserna!? Det är ju helt makalöst.

När jag skulle köpa kamera i slutet av mars så kunde de inte leverera p g a lagerflytt och omstrukturering.

Det är ju rent dåligt att det inte fått ordning på detta ännu. Himla tur att jag inte väntade, utan köpte en beg. i nyskick istället.

Jag har beställt en hel del Canon prylar den sista tiden och det tar bara lite längre tid. Konstigt nog så har motljusskydden tagit längst tid, upp emot en vecka. Men skillnaden är inte så stor. Annars har det tagit ca 4-5 dagar. Det är väl ingen panik?

Men visst man vill ju helst ha det samma dag :)

Dom har problem med sitt nya ordersystem.

necromancer skrev:
Men skillnaden är inte så stor. Annars har det tagit ca 4-5 dagar. Det är väl ingen panik?

Nä, Nä, då är det ju lugnt. Det är tydligen inte så illa som när jag beställde. Då kunde man inte ens få några besked om hur lång tid det skulle ta.

Efter tre veckors väntan avbeställde jag och köpte, som sagt, bättre beg istället.

necromancer skrev:
doh!

Jag fick inte iheller besked om när dom kunde leverera, vilket är väldigt irriterande, men det tog ju inte så lång tid!

Nä, inte för dig, men det gjorde det för mig, serru!

Och om jag lovat att fotografera ett bröllop och inte hinner få kameran i tid, vad ska jag säga till brudparet?

Att Canon inte kunde ge något besked om leveransdatum, men "necromancer" på fotosidan.se sa att det tar bara lite längre tid, så jag chansade och väntade!?!?

Jo jag tackar, ja.

abbebus skrev:

Att Canon inte kunde ge något besked om leveransdatum, men "necromancer" på fotosidan.se sa att det tar bara lite längre tid, så jag chansade och väntade!?!?

Skyll inte på mig för att du inte var ute i god tid :O)

Planering, planering, planering!!!!!

*muhahahaha*

Jag hade lagt in en "jätte" order med olika filter två nya objektiv, motljusskydd. Det mesta gick smärtfritt utom ett motljusskydden som tog 7 arbetsdagar för dom att skicka. När det hade gått 6 arbetsdagar så var jag irriterad och jag fick scandinavianphoto att skicka allting och restnotera motljusskyddet men då kom det andra dagen efter. Tycker det är konstigt att en plastbit skulle ta sådan lång tid men att resten gick bra?

Det dumma är ju att man inte får reda på när det kan tänkas dyka upp...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar