MathiasT
Aktiv medlem
Re: Scanner
Jag nämnde ICE-tekniken ovan. Jag kan nu berätta att denna teknik fungerar otroligt väl! Den gör UNDER verkligen med dammiga, repiga diabilder. Nackdelen är att det tar lite längre tid att skanna med ICE aktiverat.
Skannern klarar även tjockare diabilder, tex de som är monterade mellan glas.
Jag har försökt att skriva en lite längre recension under produktsidorna. Där finns länk till info om ICE-tekniken.
BIF-BigFoot skrev:
Jag har en Minolta Dualscan IV.
Fungerar ok med följande anmärkningar,
Långsam, Det tar 10 minuter att scanna en "kasett" med fyra bilder inkl laddning och urladdning,
Det är duck problem med de DIA bilder som sitter i ramar med skyddsglas då dessa är för tjocka så man får bruka mindre VÅLD för att trycka in och ut bilderna,
Vill du ha någon testbild kan du höra av dig.
En hake är dock att diabilderna ser jättebra ut för ögat men när man scannar dom framträder allt skräp och skador på dian, Trodde först det var fel på scannern men när jag projcerade upp bilderna via projektor och duk så upptäckte jag att skadorna var med även där.
Jag nämnde ICE-tekniken ovan. Jag kan nu berätta att denna teknik fungerar otroligt väl! Den gör UNDER verkligen med dammiga, repiga diabilder. Nackdelen är att det tar lite längre tid att skanna med ICE aktiverat.
Skannern klarar även tjockare diabilder, tex de som är monterade mellan glas.
Jag har försökt att skriva en lite längre recension under produktsidorna. Där finns länk till info om ICE-tekniken.