Fredrik H
Aktiv medlem
steinick skrev:
Hitachi 4 Gb microdrive fick bara ca 750 kb/s!
Ja om du formaterar kortet i kameran, men formaterar du i en dator med 32 kb kluster så fick du en mycket bättre hastighet på 1150 kb/s.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
steinick skrev:
Hitachi 4 Gb microdrive fick bara ca 750 kb/s!
Minneskort ska formateras i kameran annars kan det bli problem med funktionen.Fredrik H skrev:
Ja om du formaterar kortet i kameran, men formaterar du i en dator med 32 kb kluster så fick du en mycket bättre hastighet på 1150 kb/s.
steinick skrev:
Förklaringen finns i den inledande texten.
Nej, texten till D70 förklarar delvis varför den är snabb. Det är inte 10D som är väldigt långsam, D70 är riktigt snabb... ;o)timofej skrev:
Inledande texten till 10D?
steinick skrev:
Minneskort ska formateras i kameran annars kan det bli problem med funktionen.
Guero skrev:
Kanske ointressant men jag har testat både "vanliga" minneskort till EOS 10D och Ultra II kort. Skillnaden har varit i det närmaste omöjlig att notera. Prisskillnaden är dock lite lättare att notera........
Det låter märkligt, microdriven ska vara klart snabbare än standard CF, min microdrive är betydligt snabbare än min SanDisk standardkort (256mb).Guero skrev:
Kanske ointressant men jag har testat både "vanliga" minneskort till EOS 10D och Ultra II kort. Skillnaden har varit i det närmaste omöjlig att notera. Prisskillnaden är dock lite lättare att notera........
Har endast jämfört 1 gb ,microdrive med vanliga kort och då var microdriven betydligt långsammare.