Annons

Välja bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

thompan

Aktiv medlem
jag funderar lite på att skaffa en ny bakgrund!!
jag ha en papprulle som är vit, men jag skulle vilja ha något annat. är det någon färg man har mest nytta av med tanke på efterarbete?
svart, orange, blå?

..och om man bortser från efterarbetet..
melerade bakgrunder är det något att satsa på eller tröttnar man på dom?
som amatör kanske det är bättre att satsa på enfärgat om man kanske inte använder dom allt för ofta???
 
Med en blygra (jag vet, later trakigt) kan du gora manga spannande bakgrunder. Enkelt att gora svart, latt att fargsatta med gel. Flertalet av mina bilder ar tagna mot gra BG.
Melerade mar jag mest daligt av nar jag ser, men det ar ju en smaksak.
 
Om du med efterarbete menar friläggning så är blå eller grå bra. Den grå gör att man får minimalt med färgspill på modellen. Den blå ( eller vilken färg som helst som inte återfinns hos modellen ) gör att man kan använda andra verktyg för friläggningen som tex Color Range.
 
sätt en färgad plastbit (sk. gel =) framför en blixt riktad mot en grå bakgrund och du får en färgad bakgrund. Inte 100% färgad eftersom det är ljus som kastas men vanligt sätt att färgsätta en bakgrund.

För övrigt kan man också använda sk. gobos där det är helt enkelt mönstrade bitar man sätter framför och sen belyser bakgrunden.

Finns många varianter man kan leka med =)
 
aha...så novice är jag!! det är alltså inte olika färger på bakgrundspappen utan det är blixtljuset som blivit färgat!?!?

då går det ju mycket snabbare att byta bakgrundsfärg!?!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.