Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väla rätt kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Taxilock

Medlem
Vet i´nte om jag lägger denna i rätt tråd men hittade ingen som verkade passa bättre.

Jag har fotat en del med min kompaktkamera och vill du köpa en systemkamera (digital). Jag undrar om det är nån som har nått bra tips på en bra nybörjar kamera? Jag har funderat på en Canon Eos 350d, men då jag inte vet så mkt om kameror så skulle jag vara tacksam för lite synpunkter och tips om kameror i ungefär samma prisklass.

Någon av följande kameror skulle jag välja emellan!

Canon Eos350D Länk

Nikon D50 Länk

Olympus E-500 Länk

Oavsett vilken du väljer kommer du bli nöjd!
Dock tycker jag du bör känna på kameran så den passar dig rent fysiskt!
Jag hade valt mellan Canons och Nikons då det verkar lättare att hitta tillbehör till de två!

Jag valde själv mellan Eos 350D och Nikons D50 och föll för D50. Jag är mycket nöjd och kan stark rekomendera denna. Köpte den med Kit-optiken 18-55. Kameran är lätt att kommma igång med och tar mycket bra bilder.
Men som Jonas nämnde bör du gå till en fotohandlare och känna så att kameran ligger bra i handen.
Mvh Pelle

Glöm inte kolla på Nikon D70s.
Jag valde en D70 i stället för Eos 350D
D70 kändes mer gedigen och inte så plastig
som 350D o så tyckte jag att D70 passade mina händer bättre. Känn o klämm
/Kjelle

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar