Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utvecklas med blixtfoto - råd sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)
dude skrev:
Jag har studioblixtar som jag brukar driva med ett elverk när jag är ute ...

Det där tycker jag låter väldigt intressant för framtiden. Lite elverk eller batteriaggregat för rörlighet. Just nu är det en pengafråga. Men ändå: vad är ett bra studioblixtnybörjarpaket att kunna släpa med ut i terrängen? Säg två blixtar, aggregat, etc.

Hoppa över elverket det väger bly, det finns bärbara batterier som är en bättre lösning hade jag kunnat välja när jag köpte elverket så skulle det ha blivit ett sådant i stället. Jag funderar på att köpa det i vinter. Blixtar köper du billigt på kaffebrus, läste i någon tråd att dom säljer batterierna också. Det finns en del diskussioner om att den skitiga strömmen från elverk dödar blixtarna. Så det är kanske en chanstagning att använda min metod.

Eller om du vill ha märkes grejer så är dom här billiga. http://www.speedgraphic.co.uk/
Men fråga för guds skull inte vad som är bra grejer i en tråd här, Jag har sett mer än en diskussion spåra ur totalt till att handla om olika märkens förträfflighet. Läs recensionerna och titta i plånboken och välj därefter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar