Annons

Utställning

Produkter
(logga in för att koppla)

Raderad16

Avslutat medlemskap
Hur i allsin dar gör man en utställning här på fotosidan? Har klickat och sökt lite överallt utan resultat.
Mvh Lena

Lyckades just

Jag lyckades just hitta hur man gjorde :) Skam den som ger sig. Tack för ditt svar iallafall. Trevlig helg! Mvh Lena

Risk att jag är lite trög nu, men...
1) Vad är skillnaden på utställning och album? Vad är fördelen med utställning jämfört med album?
2) Måste jag ladda upp bilderna på nytt eller kan jag kopiera från ett tidigare album?

Det är väl inte någon större skillnad förutom att de inte hamnar i en pool utan i en enkom kategori (hoppas du förstår min lite luddiga förklaring).

Tycker själv det är ett bra sätt om man vill presentera en samling bilder som hör ihop, har ett speciellt tema, händelse eller annat. När man kikar på olika fotografers bilder är de ju blandade om man inte går in på särskilda album.

Jag tror att du kan göra så här:
(ska försöka komma ihåg hur det ser ut)
Öppna bilden du vill flytta. Välj redigera bild. Överst står det sedan vilket album den bilden tillhör. Välj i menyn då utställningsalbumet som du redan innan har gjort (det var ju likadant som man gjorde album förutom att du väljer ett utställningsalbum istället för vanligt album).
Sedan är det bara att spara ändringar. Sedan ska det vara klart.

Hoppas du lyckas.
Trevlig 2:a advent.
Mvh Lena

Nordik skrev:
Jag tror att du kan göra så här:
(ska försöka komma ihåg hur det ser ut)
Öppna bilden du vill flytta. Välj redigera bild. Överst står det sedan vilket album den bilden tillhör. Välj i menyn då utställningsalbumet som du redan innan har gjort (det var ju likadant som man gjorde album förutom att du väljer ett utställningsalbum istället för vanligt album).
Sedan är det bara att spara ändringar. Sedan ska det vara klart.

Hoppas du lyckas.
Trevlig 2:a advent.
Mvh Lena

Som sagt, idag känner jag mig trögare än vanligt... Om jag gör som du beskriver, så flyttar jag väl bilderna helt? Ser att du t.ex. även har kvar albumet färg&form. Jag testar så får vi se...
Tack för svar & tips! Dessa forum är ju en guldgruva för oss som famlar i blindo...;-)
Trevlig helg själv!

Ps: Nu har jag en utställning, men inget album... Kanske finns ingen anledning att ha dubbelt, men om jag nu vill det... Hur?

Senast ändrad:
Jösses...
Glöm allt, utställningen lägger ju sig även som ett album ser jag nu...
Sent ska syndaren vakna...
Hejhopp
MIkaela

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto