ANNONS
Annons

Utskriftskostnad med olika skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Ossvik

Medlem
Jag sökte lite i forumet utan att hitta riktigt vad jag sökte. Det vore väldigt bra att veta vad det kostar (ca.) att skriva ut 15*10cm och 30*20cm inkl. papper.
Så ni som sitter med skrivare hemma och har en bra uppfattning, eller om någon vet någon bra länk om ämnet, dela med er av det!
Själv är jag lite inne på en Pixma IP8500, men då utskriftskostnade väger rätt tungt kan jag ju ändra mig om det blir för dyrt.
Vore ju väldigt roligt om det kom några bidrag så att man kan jämföra!!!

Tips på bra/billigt bläck och papper skulle inte heller sitta ivägen...

Tack på för hand

Stefan

Canon har ju erkänt billiga utskrifter vad gäller bläckkostnader. Även om IP8500 har 8(!) olika bläck så går det ju åt desto mindre av varje färg vid utskrift. Sedan byter man ju bara den behållare som är slut. Jag tror man ska hålla sig till tillverkarens bläck och inte ge sig på olika piratvarianter för återfyllning av patronerna, men jag har ingen egen erfarenhet av det, undantag kan vara de speciallösningar med stora bläcktankar med slang som finns, de ger säkerligen bra utskrifter med låg kostnad för den som skriver ut väldigt mycket (jag minns inte vad den kända produkten heter).
Vad gäller papper så måste man inte köra Canons/skrivartillverkarens papper utan det finns för varje skrivare säkerligen billigare alternativ som ger lika bra utskrifter (inget sagt om hållbarheten).
Jag är själv inne på en IP8500 men skulle vilja ha en jämförelse utskriftskvalitetsmässigt med de lite billigare 4000/5000/6000 för att motivera merkostnaden i inköp, vad gäller utskriftskostnad/utskriftskvalitet är jag övertygad om att Canon är bäst.

maerklund skrev:
Jag är själv inne på en IP8500 men skulle vilja ha en jämförelse utskriftskvalitetsmässigt med de lite billigare 4000/5000/6000 för att motivera merkostnaden i inköp
Här kan man beställa testutskrift från Canons olika skrivare med sin egen bild:
http://www.canon.se/yourprint

När jag beställde en testutskrift från iP4000 för ett tag sen fick jag en 9x12-bild hemskickad.

PD

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar