** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Utskrift av flera bilder på en A4

Produkter
(logga in för att koppla)

ansa45

Aktiv medlem
Skulle vilja ha lite vägledning om hur man på enklast/bästa sätt skriver ut ex 4 eller 6 bilder på en A4. Använder Photoshop Elements för redigering av blider, men jag hittar inget bra sätt att göra detta på.

//Anna

Finns säkert nåt jättebra sätt. Men du kan ju skapa ett nytt dokument i A4 storlek (300 DPI)

Sen är det bara att ta sina bilder (som också då bör vara i 300 DPI) och trycka Ctrl+A (markera allt) och Ctrl+C (kopiera).

Efter detta väljer du ditt A4-ark och väljer Ctrl+V (klistra in), sen gör du likadant med de andra.

Du får då varje bild i ett lager som sedan kan flyttas och läggas tillrätta på A4-arket. Tänk på att lämna en liten marginal om inte din skrivare klarar A4+

Glömde ju att säga att du naturrligtvis måste skala ned dina bilder till lämpligt format innan du flyttar över till A4-arket. Ex 10x14,5 för 4 st eller 6x10 för 6 st.

Jag använder visserligen PhotoStudio 5, men gör som Jesper beskriver. Ska just skriva ut några nyårskort på det sättet. Jag har dock inget kraftigare papper för skrivare, men jag skär ned vita albumblad till A4, så nu får mina bekanta syrafria nyårskort. 2003 ska ju inte bli ett surt år för dem. :)

Jag har Photoshop Elements 2.0 och där finns enfunktion som skriver ut flera bilder på ett A4. Gå in under Arkiv till Utskriftslayout och Bildpaket, har själv testat och det fungerar bra

du kan testa detta osso...
du far sjalv oversatta...

file -> automate -> contactsheet->

stall in antalet bilder, installningar och fran vilken mapp...
tryck OK... sim sala bim...

kanske inte 100% vad du letar efter men natt att testa i alla fall...

lycka till

timo

Timo Julku skrev:
du kan testa detta osso...
du far sjalv oversatta...

file -> automate -> contactsheet->

stall in antalet bilder, installningar och fran vilken mapp...
tryck OK... sim sala bim...

kanske inte 100% vad du letar efter men natt att testa i alla fall...

lycka till

timo

Välj i stället:

file -> automate -> picture package

så tror jag nog att detta är exakt vad som efterfrågas ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar