Annons

utrustning till supercrosseventet på ullevi?

Produkter
(logga in för att koppla)

sebmacahan

Aktiv medlem
Vad ska man ha med sig för utrustning avseende brännvidd på objektiv för eventet? Är det någon som vet hur fritt man får röra sig när man fått ackreditering??
Kommer man hamna på en pressläktare där man måste ha 400mm's eller får man stå nere vid planen??

help? jag har aldrig (nä, aldrig) varit på ullevi..

Alrdig varit på Ullevi och du bor i Göteborg!? *skakar på huvudet*

Jag vet tyvärr inte hur fritt du får röra dig, det bästa du kan göra är att fråga arrangören. Men gör en sökning på Ullevi här på fotosidan så får du upp ett par bilder från liknande event, där ser du vart ifrån bilderna är tagna och vilken utrustning som använts.

Har du varit på Ramberget föresten?

nää.. jag har aldrig varit på ramberget heller.. komiskt nog..
JAJA, Nu handlade det inte om var i göteborg jag hållit hus ;)

Jag får väl ta med alla mina objektiv och bli nedtyngd antar jag.. :D

Skulle tro att du får stå nere vid planen.
(Det gäller i alla fall vid fotboll på Ullevi, vilket jag iaktagit som besökare där).
Något annat skulle förvåna mig personligen.
Men som Mikael säger, fråga arrangören.

Lycka till med fotograferingen :)

ja, det ska bli en spännande utmaning. Att för första gången på allvar få prova på sina kunskaper i fält, när det väl smäller.. det slutar väl med att jag kommer hem med 800 suddiga och felfokuserade bilder.. :D

Jadu..
1. man ansöker
2. man hoppas.. ;)

Allvarligt talat så bör man ha en officiell anledning, dvs att ska fota för en tidning, bildbyrå eller dyl. De flesta evenemang, inklusive festivaler har ju ackreditering man kan söka om man anser sig själv ha en godkänd anledning.

I mitt fall ska jag fota för en mindre bildbyrå(som håller på att bygga upp sitt kontaktnät).

Sen gäller det att vara ute i tid, de flesta mer kända byråer eller dyl. exempelvis dagspressens har flest platser att kunna norpa åt sig. Men ansöker man bara i tid så finns stor chans att få ackreditering oavsett event.. förutsatt att man då har ett "uppdrag" att utföra.

jaja, det var definitivt en utmaning!!!
finns 2 bilder på min sida.. det ska genomföras flera kilo redigering först och främst.. sen kommer det nog fler bilder..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar