Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Vid korsningen Lundavägen och Östra Fäladsgatan. En väggmålning på en bostadsrättsförening (tror jag).

Marcus, detta känns nästan som ett frieri. Det var precis här jag var och snurrade då vi hade förra väggmålningen.

Hoppas nu bara det är rätt. Jag har en bild i systemkameran också, men vågar inte vänta tills ikväll, så det fick bli från mobilen.
 

Bilagor

  • dsc00205b.jpg
    dsc00205b.jpg
    17.9 KB · Visningar: 268
ola_nilsson skrev:
Vid korsningen Lundavägen och Östra Fäladsgatan. En väggmålning på en bostadsrättsförening (tror jag).

Marcus, detta känns nästan som ett frieri. Det var precis här jag var och snurrade då vi hade förra väggmålningen.

Hoppas nu bara det är rätt. Jag har en bild i systemkameran också, men vågar inte vänta tills ikväll, så det fick bli från mobilen.

Strålande !!!

Klart det är rätt din tur nu :)
 
Hade bilden redan i morse, men det dröjde lite innan jag kom hem idag... Här kommer den. Tråden har varit i närheten förr, men detta är ett nytt motiv

Var finns denna fasad?
 

Bilagor

  • img_8055b.jpg
    img_8055b.jpg
    18.4 KB · Visningar: 485
Runt ett hörn fick jag denna spegling. Fasadens nedankant ser ut att vara flera smala glasskivor satta brevid varandra. Redan första texten innehöll en ledtråd ;-)
 

Bilagor

  • img_8055c.jpg
    img_8055c.jpg
    24 KB · Visningar: 470
Jag tror jag har hittat rätt. Hörnan Lundavägen och Hornsgatan. Alltså glasfasaden till höger i bilden. Jag bjuder även på en trafikolycka.
 

Bilagor

  • lundavagen.jpg
    lundavagen.jpg
    64.9 KB · Visningar: 443
Kan det vara här?

Allén som går in från den nya vägen som går ut till BMWs nya lokaler ute vid yttre ringvägen.

Dom har tydligen hunnit klippa häcken mellan ditt o mitt besök.
 

Bilagor

  • kan det vara här.jpg
    kan det vara här.jpg
    93.6 KB · Visningar: 341
Re: Kan det vara här?

Paul Kellerman skrev:
Allén som går in från den nya vägen som går ut till BMWs nya lokaler ute vid yttre ringvägen.

Dom har tydligen hunnit klippa häcken mellan ditt o mitt besök.


Det är helt rätt. Jag tog denna bild tidigare i år. Den var tänkt som gissebild då. Men så blev det inte. För när jag väl kom hem med svarsbilden hade någon annan hunnit före mig.
 
Jaha, så det var där iallafall.
Var inte helt säker och ville inte köra på chans.
Kollade som en galning på Eniro men kunde inte bli klok från vilket håll bilden var tagen. Fick inte ihop det med vattnet, skylten och skärmtaket.
 
Bilderna på Eniro har några år på "nacken". Så skärmtaket finns inte med på Eniros bilder, än.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.