Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Utmaning Malmö
- Trådstartare cecber
- Start datum
Paul Kellerman
Aktiv medlem
En kluring verkligen
Trodde när jag såg den, att det vara bara att gå ner o fota.
Men ack så fel man fick. Bilden var inte alls tagen där jag trodde.
Trodde när jag såg den, att det vara bara att gå ner o fota.
Men ack så fel man fick. Bilden var inte alls tagen där jag trodde.
Paul Kellerman
Aktiv medlem
Det trodde jag också jag visste. Eller du är 100% säker?tumlaren skrev:
Är hemma i Häglingetrakten hela helgen, skall tyvärr inte åka till Malmö på hela helgen för jag vet var. Men säger inget
Sven-Åke
tumlaren
Aktiv medlem
Paul Kellerman skrev:
Det trodde jag också jag visste. Eller du är 100% säker?
Huset är klassikt hos på jobbet, jobbar på byggnadsnämnden i Malmö. Vi vet mer än vad många kan tro om Malmös byggnader.
Sven-Åke
Paul Kellerman
Aktiv medlem
Då gäller det för mej att ligga i då nu i helgen, eftersom du kommer på tisdag o plockar den.tumlaren skrev:
Huset är klassikt hos på jobbet, jobbar på byggnadsnämnden i Malmö. Vi vet mer än vad många kan tro om Malmös byggnader.
Sven-Åke
Ascona75
Aktiv medlem
Jag trodde också jag visste var det var och begav mig till gammla väster......tills jag insåg att där var det ju inte, fel gula hus...och kom på at det ligger ju i små gatorna mellan hansa och rooseum (är väl en lite förenklad beskrivning)
Glömde kolla vad gatan det låg på hette, men det är ju en gata som går ner från stora nygatan, lilla nygatan rentutav kanske?
Glömde kolla vad gatan det låg på hette, men det är ju en gata som går ner från stora nygatan, lilla nygatan rentutav kanske?
Bilagor
Ascona75
Aktiv medlem
Paul Kellerman
Aktiv medlem
En fråga...
Ja där e ju inget tvivel om att det är rätt hus, men var menar du att det låg? För lilla Nygatan går ju utanför Burger King, så det var nog inte där du menade. Skulle vara roligt o veta av ren nyfikenhet var den låg. Eftersom jag cirkulerade runt just i dom kvarteren igårkväll. Men kammade noll.Ascona75 skrev:
Jag trodde också jag visste var det var och begav mig till gammla väster......tills jag insåg att där var det ju inte, fel gula hus...och kom på at det ligger ju i små gatorna mellan hansa och rooseum (är väl en lite förenklad beskrivning)
Mats.J
Aktiv medlem
Ascona75 skrev:
Det är rätt gata. Adressen är Altonagatan 5 (det gula huset).
Paul Kellerman
Aktiv medlem
Kollat lite
Fast denna var rätt svår faktiskt.
Så en liten ledtråd skulle vi nog alla vilja ha.
Har varit ute o kollat lite runt.Ascona75 skrev:
HUr går det? ingen som varit ute och snurrat i påsk? behöver ni ledtråd eller?
Mvh.
Fast denna var rätt svår faktiskt.
Så en liten ledtråd skulle vi nog alla vilja ha.
Paul Kellerman
Aktiv medlem
Inte en aning.
Skulle spontant gissa på nån bostadsrättsföreningsinnergård. Troligtvis trevåningshus.
Från tidigt 70 tal. Men mer än så vet jag inte.
Så eftersom den varit inne nu ett tag så en "liden" ledtråd skulle sitta fint.
Den borde ju vara lätt, för den e ju mycket speciell verkligen. Men det är typiskt en sån där som man antingen vet 100%, eller inte har den blekaste aning om.
Skulle spontant gissa på nån bostadsrättsföreningsinnergård. Troligtvis trevåningshus.
Från tidigt 70 tal. Men mer än så vet jag inte.
Så eftersom den varit inne nu ett tag så en "liden" ledtråd skulle sitta fint.
Den borde ju vara lätt, för den e ju mycket speciell verkligen. Men det är typiskt en sån där som man antingen vet 100%, eller inte har den blekaste aning om.