Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Mig veterligen är inte heller UFO en fotografisk term. Eller? Jag bara spann vidare på "UnFotographedObjekt". :)

En kluring verkligen

Trodde när jag såg den, att det vara bara att gå ner o fota.
Men ack så fel man fick. Bilden var inte alls tagen där jag trodde.

Är hemma i Häglingetrakten hela helgen, skall tyvärr inte åka till Malmö på hela helgen för jag vet var. Men säger inget ;)
Sven-Åke

Jag trodde också jag visste var det var och begav mig till gammla väster......tills jag insåg att där var det ju inte, fel gula hus...och kom på at det ligger ju i små gatorna mellan hansa och rooseum (är väl en lite förenklad beskrivning)

Glömde kolla vad gatan det låg på hette, men det är ju en gata som går ner från stora nygatan, lilla nygatan rentutav kanske?

Bilagor

• var4.jpg
    var4.jpg
    77 KB · Visningar: 280
Oki då jag är ganska säker på att jag var på rätt plats kommer här nästa.

Hoppas denna är lite klurigare än min förra bild, börjar med en kraftigt beskuren bild, om det visar sig vara för svårt kommer en som visar lite mer senare.

Bilagor

• var5.jpg
    var5.jpg
    80.2 KB · Visningar: 281
En fråga...

Ascona75 skrev:
Jag trodde också jag visste var det var och begav mig till gammla väster......tills jag insåg att där var det ju inte, fel gula hus...och kom på at det ligger ju i små gatorna mellan hansa och rooseum (är väl en lite förenklad beskrivning)

Glömde kolla vad gatan det låg på hette, men det är ju en gata som går ner från stora nygatan, lilla nygatan rentutav kanske?
Ja där e ju inget tvivel om att det är rätt hus, men var menar du att det låg? För lilla Nygatan går ju utanför Burger King, så det var nog inte där du menade. Skulle vara roligt o veta av ren nyfikenhet var den låg. Eftersom jag cirkulerade runt just i dom kvarteren igårkväll. Men kammade noll.

Ascona75 skrev:

Det är rätt gata. Adressen är Altonagatan 5 (det gula huset).

Här kommer en bild som visar lite mer, bla kan man ana rundade valvfönster.
Kan också säga att huset som ligger mittemot "vårt" hus passar inte direkt in bland de överiga.

Mvh.

Bilagor

• var6.jpg
    var6.jpg
    85.1 KB · Visningar: 430
Inte en aning.
Skulle spontant gissa på nån bostadsrättsföreningsinnergård. Troligtvis trevåningshus.
Från tidigt 70 tal. Men mer än så vet jag inte.
Så eftersom den varit inne nu ett tag så en "liden" ledtråd skulle sitta fint.
Den borde ju vara lätt, för den e ju mycket speciell verkligen. Men det är typiskt en sån där som man antingen vet 100%, eller inte har den blekaste aning om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar