Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Hittad

Bilden är tagen på innergården mellan Sallerupsvägen och Sofierogatan.

Tack för hjälpen Marcus, hade inte hittat den utan din hjälp.
 

Bilagor

  • bild gåtan.jpg
    bild gåtan.jpg
    78.4 KB · Visningar: 250
Den va lätt! Har den nedanför fönsterna! Hoppas jag hinner ut på balkongen i morgon för att ta en bild på "installationen".
 
vaktmästaren skrev:
Den va lätt! Har den nedanför fönsterna! Hoppas jag hinner ut på balkongen i morgon för att ta en bild på "installationen".
Hittade en bild från i somras tagen under ett "skyfall". Nästan i varje fall! Urklipp från en större bild.
 

Bilagor

  • inst.jpg
    inst.jpg
    17.3 KB · Visningar: 237
vaktmästaren skrev:
Västra Malmö, inte långt från havet. Stormarknad "runt hörnet"!

Jag menar inte lyktstolpen utan "konstverket"
Den som svarar rätt på en utmaning brukar också ange var platsen ligger. Antar att det är längs Pildammsvägen vid Allans korv?
 
js1 skrev:
Och det ligger..?

Det ligger på Lorensborgsgatan mellan Stadiongatan och Ärtholmsvägen.

Förresten så trodde jag att det skulle vara nytagna bilder i detta forum. Åtminstone svarsbilden. Eller har jag fel? Var nämligen där i kväll och tog en bild på skapelsen.
 

Bilagor

  • 30d_4230-edit.jpg
    30d_4230-edit.jpg
    69.2 KB · Visningar: 217
js1 skrev:
Jag menar inte lyktstolpen utan "konstverket"
Den som svarar rätt på en utmaning brukar också ange var platsen ligger. Antar att det är längs Pildammsvägen vid Allans korv?
Förlåt! Fel av mig.
Konstverket på Lorensborgsgatan heter "Installation i långgräs". Det är därför som gräset inom stenarna inte klipps under hela våren-sommaren-hösten, just för att det skall bli långt.
 
Mats.J skrev:
Det ligger på Lorensborgsgatan mellan Stadiongatan och Ärtholmsvägen.

Förresten så trodde jag att det skulle vara nytagna bilder i detta forum. Åtminstone svarsbilden. Eller har jag fel? Var nämligen där i kväll och tog en bild på skapelsen.

Helt rätt.. Vi sa att gissningsbilden inte behövde vara nytagen men att svarsbilden som visade att man hittat rätt skulle vara nytagen.
 
Mats.J skrev:

Förresten så trodde jag att det skulle vara nytagna bilder i detta forum. Åtminstone svarsbilden. Eller har jag fel? Var nämligen där i kväll och tog en bild på skapelsen.

Jo det var ju bestämmt att det skulle vara nytagna bilder när man svarar på en utmaning.

Det e ju det som e hela grejen.

Inte för att jag bestämmer men jag anser att Mats är den som äger tråden nu då vi bestämt att det skulle vara nytagna bilder.
 
Piggelin-Malmö skrev:
Jo det var ju bestämmt att det skulle vara nytagna bilder när man svarar på en utmaning.

Det e ju det som e hela grejen.

Inte för att jag bestämmer men jag anser att Mats är den som äger tråden nu då vi bestämt att det skulle vara nytagna bilder.

Jag som lade ut bilden, håller nog med om att bilden som visar att vi vet var den är tagen, skall vara tagen EFTER själva gissningsbilden.
Så om det är OK med dej Benny så kan väl Mats köra på o slänga in nästa bild.
 
Paul Kellerman skrev:
Jag som lade ut bilden, håller nog med om att bilden som visar att vi vet var den är tagen, skall vara tagen EFTER själva gissningsbilden.
Så om det är OK med dej Benny så kan väl Mats köra på o slänga in nästa bild.


Det känns lite surt att som i mitt fall köra 1,5 mil enkel resa bara för att ta svarsbilden och sedan upptäcka att någon har lagt upp en "arkivbild" under tiden.
Om ingen har någon avvikande åsikt så lägger jag ut en bild senare i kväll. Skall bara först "plåta" den och avverka två möten.

Mvh
Mats
 
Paul Kellerman skrev:
Jag som lade ut bilden, håller nog med om att bilden som visar att vi vet var den är tagen, skall vara tagen EFTER själva gissningsbilden.
Så om det är OK med dej Benny så kan väl Mats köra på o slänga in nästa bild.
Det är OK! Är reglerna sådana så skall jag naturligtvis följa dem, även om det känns lite "diskriminerande" när man inte har tillfälle att "smita från jobbet" för att fota gissebilder. Men jag får försöka vara mer aktiv under helgerna. Eller vänta tills jag blir pensionär! Då jäklar...
Om tråden finns kvar förstås! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.