ANNONS
Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Behövs det en ledtråd kanske? huset ligget gancka cetralt i malmö. Den äldre generationen va ofta här om lördag kvällarna som unga! Idag besöks det dagligen av en massa barn!

klura på det lite... annars kommer det en ny ledråd i form av en bild om nån dag!

Inte Precis den plats jag tycker om att vara på!
Kan det kanske vara det jag tänker på men hinner inte kolla upp det nu men efter helgen om nu ingen hinner före.

Bör inte vara allt för svår men var lita försiktiga när ni plåtar där ett rättså känsligt objekt

Bilagor

• img_3140.jpg
    img_3140.jpg
    87.4 KB · Visningar: 367
Går förbi här varje morgon, så den var lätt för mig.

Här kommer en bild på Synagogan på Föreningsgatan en regnig och grå förmiddag.

Bilagor

• fs0001sm.jpg
    fs0001sm.jpg
    65.9 KB · Visningar: 487
Jag utgår helt fräckt ifrån att jag hade rätt svar och lägger ut en ny bild direkt.

Svårt första gången att veta vilken nivå man skall lägga sig på. Jobbade med att bygga detta hus 8 månader 89-90. Fy fasiken för byggjobb på vintern.

Bilagor

• fs0010sm2.jpg
    fs0010sm2.jpg
    66.3 KB · Visningar: 484
kungsgatan /gustav möllersgatan / amiralsgatan

japp ingen aning om vilken sida men troligtvis kungsgatan. min bild är från gustav möllersgatan samma hus givetvis. Har jag rätt är det en ny på väg.

Bilagor

• img_6896w.jpg
    img_6896w.jpg
    17.5 KB · Visningar: 465
I Malmö OCH innanför kanalen så jag måste ha tagit den I Malmö. Klart det är inte helt lätt men så brukar jag gå runt på en massa smågator och även in på innergårdar, men denna är tagen från vägen/gatan annars hade de varit nästintill omöjligt för alla som inte bor på gården.
Hoppas att det hjälper lite nu när en stor del av M-ö är bortrationaliserat..

Ut och leta med er!!

Vilken byggnad tänker du på?

bilden tagen 2007-02-01 13:18:22 enl den data som registreras i kameran och det kan stämma överens med verkligheten då jag gjorde stoppet när jag var på väg till jobb(eftermiddagsskiftet)
Var den verkligen så lurig.
Kanske ska jag lägga in en ledtråd men då måste jag klura ut något...

MVH Jocke

Hm, jag tror jag vet var det är : )
Men då jag inte har digital så lär det ju ta en evighet att få in en bild : (

Men ledtråd tycker jag nog inte behövs.......gäller bara att tänka till lite ; )

Mvh.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar