Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Ledtråd

Här kan ni se hur stor bilden är. En liten del av den kan man se utan att lämna bilen.
 

Bilagor

  • Damen.jpg
    Damen.jpg
    45.1 KB · Visningar: 343
Jag vet att det sitter folk och bevakar tråden som kan ta den här utan att lyfta häcken från kontorstolen.. synd!
 

Bilagor

  • DSCN1035 400.jpg
    DSCN1035 400.jpg
    53.1 KB · Visningar: 242
Var är vi nu....

Min nya bild måste man gå en bit för att ta.

Jag vill att ni tar från ungefär samma ställe som jag tagit för annars blir det inte bra.

Lycka till där ute ..... :)
 

Bilagor

  • var.jpg
    var.jpg
    17.2 KB · Visningar: 221
Förslag

Undrar hur ni som är kvar i tråden tycker om detta?

Bilden man svarar med måste vara så lik originalet som möjligt. inte exakt men på ett ungefär.

Om jag har hittat en rolig vinkel så skall den som tar bilden hitta ungefär samma vinkel. Nu är det mer en tävling vem som hittar bäst i Malmö. Om man gör så att bilden skall vara så lik originalet som möjligt så blir det mer en foto tävling.

sen kan det vara svårt att dömma men det skall ju vara på ett ungefär inte exakt.

Vad tror ni om detta?
 
Triggar det dig själv?
Du har ju inte varit speciellt aktiv i år!

Kan ju lätt bli lite tjafs. Isåfall får väl den som lagt in gissningsbilden avgöra om svarsbilden är tillräckligt lik?

Mig kvittar det, hade tänkt dra mig tillbaka från utmaningen ändå. Det är för få aktiva deltagare. Känns som Bengt, jag och Ljungman bara jagar runt varandra i stan.

Så här ser det ut för 2009:

Jörgen Strandberg 50
Bengt Karlsson 46
Lars Ljungman 27
Benny Ahlberg 21
Lars Klein 10
Mikael Bengtsson 9
Christopher Åradsson 7
Joakim Bengtsson 4
Magnus Hansson 4
Mats Jönsson 3
Marcus Grahn 3
Albin Gustafsson 2
Mattias Kristensen 2
Magnus Jonasson 1
Sven Henriksson 1
Tomas Lundgren 1
Markus Wall 1
Jörgen Grahn 1
 
Triggar det dig själv?

klart om det handlar om foto så är det ju lite utmaning.

som det är nu så kunde det lika bra vara på ett vanligt forum där det inte handlar om foto.

Bengts och min bild var ett lysande exempel Bengt har gått på ett ungefär där jag stod. Det räcker som jag skrev behöver ju inte vara exakt men lite utrymme för fel är där.

Om det blir på det viset att man måste efterlikna behöver man inte ta en liten bild utan ta ett på ett klurigt sätt i stället. Lite mer hjärn verksamhet.

Men bara en idé jag anser att på det andra sättet kunde man lika gärna använda hittas bilder då det bara skall gissas var det är och har inget med foto att göra.
Det är därför jag inte pallar leka mer....

Men bestäm ni andra som inte tänker lägga av.....
 
3078 inlägg så här långt det är väl inte så illa.

Ett problem med att ta samma bild kan ev. vara att det mekaniska skiljer sig åt, kan det bli svårt att ta ”samma” bild med mobilen, kompakten eller kitoptikenom man om bilden är tagen med t.ex. ett 400mm tele eller 14mm vidvinkel.

Eftersom intresset verkar ha mattats av en aning kanske Malmö-amatörfotograferna har batterierna på laddning och ligger utmattade på sofflocket efter drygt 3000 inlägg. ;-)

Rösta om Utmaningen.
 
3078 inlägg så här långt det är väl inte så illa.

Ett problem med att ta samma bild kan ev. vara att det mekaniska skiljer sig åt, kan det bli svårt att ta ”samma” bild med mobilen, kompakten eller kitoptikenom man om bilden är tagen med t.ex. ett 400mm tele eller 14mm vidvinkel.

Eftersom intresset verkar ha mattats av en aning kanske Malmö-amatörfotograferna har batterierna på laddning och ligger utmattade på sofflocket efter drygt 3000 inlägg. ;-)

Rösta om Utmaningen.

Lysande med en omröstning.

Alla som är inne i tråden klicka på länken för att rösta på hur malmö tråden skall bli i fortsättningen.

http://www.misterpoll.com/polls/456066


skall vi bestämma att omrösningen pågår fram till och med

2009-10-25 23:59
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.