Annons

Utmaning - Hitta platsen!

Produkter
(logga in för att koppla)
Återuppta den men lägg till regeln att om ingen klurat ut det innom en vecka så får fotografen göra en ny utmaning som inte är för svår. Det gäller ju inye att göra allt för svåra uppgifter.
 
Lysande ide, men ...

Påminner om tidningen RES' (eller var det Vagabond) bildgåtor.

Som sagt, lysande, men slopa kravet på att svaret ska vara i bildform. Annars kan man ju inte lägga upp resbilder. Alt. godkänn bilder från internet.
 
Re: Lysande ide, men ...

marma skrev:
Påminner om tidningen RES' (eller var det Vagabond) bildgåtor.

Som sagt, lysande, men slopa kravet på att svaret ska vara i bildform. Annars kan man ju inte lägga upp resbilder. Alt. godkänn bilder från internet.

Poängen med denna tävlan är att motivet ska avbildas med en egnhändig tagen bild bild av samma motiv i hyfsat samm avinkel. Antag nu att den där renen är påtad i Gällivare så finns det medlemmar i den staden. Även om man inte bor på platsen är det ett utmärkt tillfälle att göra sig ett ärende till platsen, om man nu har lyckats lokalisera platsen och på så sätt förtjäna vinsten som är att lägga ut en bildgåta.

Inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid. Håller vi oss inom rikets gränser och plåtar sådant som envar kan komma åt att avbilda utan alltför stora strapatser så tycker jag att denna tävlingsform är intressant och utmanande.

Jag ser inget problem med att starta andra tävlingsformer, egna trådar.
 
Senast ändrad:
Håller med, Roland får köra sin utmaning efter de regler han dikterar i denna tråd - så ut och jaga ren nu. (Jag raderade den för tidigt inlagda andra bilden som dök upp)

Men, ta gärna upp idéer till andra sådana utmaningar i tex Temautmaningsforumet - tex någon geografiskt orienterad utmaning som ger bättre spridning än denna. Den som fotar renen kommer väl troligen i sin tur lägga upp en bild från sitt närområde, så det blir inte så stor spridning över landet (om man inte reser mycket)
 
clindh skrev:
Håller med, Roland får köra sin utmaning efter de regler han dikterar i denna tråd - så ut och jaga ren nu. (Jag raderade den för tidigt inlagda andra bilden som dök upp)

Men, ta gärna upp idéer till andra sådana utmaningar i tex Temautmaningsforumet - tex någon geografiskt orienterad utmaning som ger bättre spridning än denna. Den som fotar renen kommer väl troligen i sin tur lägga upp en bild från sitt närområde, så det blir inte så stor spridning över landet (om man inte reser mycket)

Varför inte helt enkelt lägga till som regel att man inte får lägga upp en bild från området där bilden innan var tagen eller där man själv bor?
 
Mushkot skrev:
Varför inte helt enkelt lägga till som regel att man inte får lägga upp en bild från området där bilden innan var tagen eller där man själv bor?
Håller med, en bild från annan stad, allt för att få lite rörelse i landet/världen

Kul idé, lånar nog idén till en HBG variant

// Anders
 
Låter som en jätterolig tävling ju!
Har ett förslag på en mera lång tävling som sträcker sig under ett år. Någon lägger upp fem-tio bilder från kända platser utspridda i Sverige. Platserna avslöjas och sen är det den som snabbast laddar upp egenhändigt tagna kort från de platserna som vinner. Okej, något långsökt kanske men det skulle funka.

/A\
 
Om ingen plåtar den där renen som sannolikt finns i Malmberget utanför Gällevare så får jag starta en expedition själv och åka de 120 milen och ta en bild av renkraken så vi kan komma vidare med denna utmaning.

Finns det verkligen ingen norr om polcirkeln som är medlem på Fotosidan, eller är det så att fördomen har besannats att efter stora gruvstrjeken för 35 år sedan har ingen satt sin fot i denna del av landet?
 
Jag ska så fort som jag kan fara upp och fota den och sedan lägga upp bilden här. Det blir troligen inte idag för jag är strängt upptagen just nu. Möjligen imorron eller övermorron.
 
Emiltheking skrev:
Jag ska så fort som jag kan fara upp och fota den och sedan lägga upp bilden här. Det blir troligen inte idag för jag är strängt upptagen just nu. Möjligen imorron eller övermorron.

Jag tror ingen hinner för dig, med tanke på att bilden las ut i septebmer 2004...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.