Annons

utläsa något ur Cybers testbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kvarnvik

Aktiv medlem
Jag håller på att kolla efter en liten kompaktkamera som komplement till systemkameran. Har kollat och försökt jämföra testbilder på Cyberphoto mellan olika kameror,men jag tycker att alla ser lika smetiga ut och har lika dålig detaljrikedom. Har kollat en del på Samsungs olika kompaktmodeller och jämförde testbilderna med en från Samsungs systemare GX-10. Jag ser ingen skillnad... Jag har kollat på bilderna som har gräs i förgrunden och träd i bakgrunden. Är testbildena inte något att ha eller är det jag som inte har ögen att se med?

Är det någon som har erfarenheter av samsungs kompaktmodeller så är alla erfarenheter välkomna, ganska svårt att hitta några bra recensioner om Samsungs kompakter.

Ok, tack för tipset. Finns det ingen som har något att säga om cybers testbilder då? Är de nåt att lita på?

Tja, bilderna är ju tagna vid olika tidpunkter, olika årstider, olika ljus osv så.. Njae, kanske som en snabb koll men inte så mycket...

ISO-test bilderna är tagna inomhus men ljuset verkar vara fönsterljus för det varierar vilket gör att resultaten egentligen inte är så mycket värda i en jämförelse.

Jag tycker inte alls att det är svårt att sålla agnarna från vetet.

Jag brukar först kika på studiobilden med kamerahuset. 200 ISO och sedan vid högre ISO.
(Bilderna är ju tagna vid i stort sett liknande förutsättningar för alla kameror)

Köp sedan en ur Canons A-serie eller Fujis F-serie. Om du vill ha bra bildkvalitet för lågt pris.

Mvh J O

Kolla på censorstorleken och antalet pixlar också, det brukar ge en bra hint om bildkvaliten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar