Mánadís
Aktiv medlem
Letar lite smått efter en bra utländsk fototidning. Har tidigare prenumererat på Practical Photography, men vill testa någon annan. Just nu prenumererar jag bara på Fotosidan Magasin som jag tycker väldigt mycket om.
Några idéer om typ av tidning som jag skulle vilja ha:
- Fokus på landskaps-/naturfotografi.
- Mycket fokus på bilder och kanske inte lika mycket om "hur du lär dig använda din DSLR".
- Gärna en del info om fina fotoplatser.
- Inte i stil med Digitalfoto för alla.
Jag funderade lite på Outdoor Photographer eller Outdoor Photography, hittar dock ingen hemsida till den senare. Finns det? Outdoor Photographer (som är amerikansk vad jag förstått) verkar ha väldigt mycket annonser? En fördel är väl att Outdoor Photography är engelsk så det är lättare att resa dit och fota. Kanske inte det roligaste att läsa i amerikanska tidningar om fantastiska platser och inte ha möjlighet att resa dit...
Har ni några andra idéer?
OBS: Camera Natura skulle ev. kunna vara intressant även fast den är svensk. Någon som har några åsikter om den?
Några idéer om typ av tidning som jag skulle vilja ha:
- Fokus på landskaps-/naturfotografi.
- Mycket fokus på bilder och kanske inte lika mycket om "hur du lär dig använda din DSLR".
- Gärna en del info om fina fotoplatser.
- Inte i stil med Digitalfoto för alla.
Jag funderade lite på Outdoor Photographer eller Outdoor Photography, hittar dock ingen hemsida till den senare. Finns det? Outdoor Photographer (som är amerikansk vad jag förstått) verkar ha väldigt mycket annonser? En fördel är väl att Outdoor Photography är engelsk så det är lättare att resa dit och fota. Kanske inte det roligaste att läsa i amerikanska tidningar om fantastiska platser och inte ha möjlighet att resa dit...
Har ni några andra idéer?
OBS: Camera Natura skulle ev. kunna vara intressant även fast den är svensk. Någon som har några åsikter om den?