Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utländska fototidningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Letar lite smått efter en bra utländsk fototidning. Har tidigare prenumererat på Practical Photography, men vill testa någon annan. Just nu prenumererar jag bara på Fotosidan Magasin som jag tycker väldigt mycket om.
Några idéer om typ av tidning som jag skulle vilja ha:

- Fokus på landskaps-/naturfotografi.
- Mycket fokus på bilder och kanske inte lika mycket om "hur du lär dig använda din DSLR".
- Gärna en del info om fina fotoplatser.
- Inte i stil med Digitalfoto för alla.

Jag funderade lite på Outdoor Photographer eller Outdoor Photography, hittar dock ingen hemsida till den senare. Finns det? Outdoor Photographer (som är amerikansk vad jag förstått) verkar ha väldigt mycket annonser? En fördel är väl att Outdoor Photography är engelsk så det är lättare att resa dit och fota. Kanske inte det roligaste att läsa i amerikanska tidningar om fantastiska platser och inte ha möjlighet att resa dit...

Har ni några andra idéer?

OBS: Camera Natura skulle ev. kunna vara intressant även fast den är svensk. Någon som har några åsikter om den?

Jag hade Outdoor Photographer under ett antal år. MYCKET annonser, men också en hel del intressanta artiklar. Mycket amerikanska landskapsfotografer med bilder från nationalparker. I varje nummer delade några av de största och mest namnkunniga fotograferna med sig av lärorika tips i stående kolumner. William Neil tex och tidigare Galen Rowell, men han omkom ju. Den var både bra och dålig kan jag tycka. :) Inget bra svar kanske.

Bilder från nationalparkerna låter trevligt! Får kanske ta och kolla i nån stor pressbyrå om bägge varianterna finns där så kan jag jämföra.

Tack för tipsen allihop! Ska kolla den norska tidningen också - tyvärr kan jag ingen norska, men det kan ju alltid vara ett bra sätt att lära sig:) Sen behövs det ju ingen norska för att se på bilderna heller såklart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar