Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utfrätt ansiktsparti [behöver hjälp]

Produkter
(logga in för att koppla)

SKIBBE

Aktiv medlem
Det här kortet valde personen ifråga och ville gärna ha det på sitt tack-kort nu efter studenten. saken är att jag var en mindre bra fotograf [är] som ni ser är det utfrätt delar av ansiktet.

Frågan är nu om någon med kunskap ork och lust. skulle vilja hjälpa mig att göra kortet så presentabelt det bara går.
Då mina photoshop kunskaper är begränsade, men vet det finns mycket kunskap här i forumet.
Förstår om det inte går att rädda men vore jätte snällt om ni kunde göra vad ni kan

skickar med en preview och url till fullstorlek

http://www.xtribe.se/~skibbe/Tobias_student1.jpg

Mvh Jan

*jag ser tyvärr inte previewen, verkar inte som det funka och går inte ladda upp igen efteråt, ledsen*

Problemet är att den utfrätta verkligen är utfrätt, dvs RGB värdet över den "vita" delen av ansiktet är 255,255,255. Dvs, det finns ingen "gömd" information (nyanser) som man kan plocka fram genon att ex. selektivt göra den delen lite mörkare.
Det enda sättet att "rädda" ansiktet är att klona in de saknade delarna, men att göra det på ett så stort område i ett ansikte och få det att se snyggt ut övergår definitivt min förmåga.

SÅ frågan är om det går att fixa till ansiktet, Resten av bilden går dock säkert att snygga till

Du har inte av en händelse bilden i RAW-format också (såg att du har en 300D i din kameraväska)? Om så är fallet så går det nog att fixa till; RAW ger betydligt mer "marginal" i sådana här fall.

Det är långt ifrån omöjligt, jag gjorde ett litet hafsarbete och lyckades rätt så bra i mina ögon.
Hade eventuellt varit snäppet lättare om man hade raw som source. Menmen
Inte helt nöjd med örat, menmen, får duga, ville bara dra ihopnågot snabbt för att visa att det går, kan kämpa vidare om folk tycker det ser ganska ok ut.
Efter Ca 15 min i photoshop:

Bilagor

• tobbestudent.jpg
    tobbestudent.jpg
    93.7 KB · Visningar: 413
Ledsen att göra dig besviken, men fotade inte i Raw.

verkar ju som att det går klona/fixa själv.

Men det är nog för mycket arbete att lägga på det kanske.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar