Annons

Utflykt Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)
Okay, det låter bra. Vi har lite tider att passa imorgon, men kommer nog om vädret är fint, att från hyffsat tidig morgon åka ut till tavelsjö en sväng iallafall.

Någon som har koll på speciellt fina platser där, eller gäller det att söka själv.
 
"Fotoutflykt i/omkring Umeå"...

Jag hänger på, n-ä-s-t-a-n, när-som-helst!!!
Mvh: Stefan S

PS.HÖR-AV-DEJ/ER...DS.
 
imorgon

Ok allihop. För min del spelar det ingen roll om vi kör morgon eller kväll, men eftersom morgon är det ända önskan som kommit upp, så antar jag att det blir det. Eftersom jag har bil, så antar jag att jag åker runt och hämtar upp folk också. Själv bor jag på Mariehem. Vad sägs om att jag kör en runda kring klockan 9.30 så att vi kommer iväg från stan kring 10. Då borde Juhani och Lars-Erik hinna hem till sitt också. Skicka gärna in önskemål på upphämtningsplatser här. Jag har som sagt fyra extra platser, så om nån mer har bil så ta med den också!

/Robert
 
okay, jag och min tjej åker dit med egen bil, ska på lite ärenden på hemvägen så. Vi träffas där, jag skulle kunna ringa, eller tvärtom när vi kommer fram. 070-2287017, kl 10 blir bra tid, kanske tar en halvtimma att köra också.

Blev dock lite osäker nu, kollade precis in smhi.se och deras nya vädertjänst. Prognos för umeå imorgon är 19grader halvklart och skurar. Låter tråkigt men vi får se imorrn.
 
Återbud

Hej!

Jag kan tvärr inte följa med imorgon. Jag hakar gärna på en annan gång. Lycka till Ni som åker ut!


Vänliga hälsningar,
Kjelle
 
Tack för ett trevligt sällskap. Hoppas det blir fler tillfällen med lika bra väder. Mina foton tar nog ett tag då jag kör analogt, med den som väntar på något gott ;-)

/Robert
 
Det var en trevlig utflykt.. :)

Det skulle vara kul att även kunna ta en kväll då det börjar skymma.. fast då är det väl inte lika många som kan..

Jag har nu lagt upp mina bilder..

http://extree.mine.nu/umea-9maj04/

Den som väntar på något gott väntar ofta för länge ;-)
 
på g

Hej

Bilderna är på g. Har framkallat den första rullen. Nu ska jag bara hinna scanna dem. Den andra sitter fortfarande i kameran.

/Robert
 
Vet inte om detta egentligen är rätt tråd för frågan men jag chansar. :D

Är det någon som vet av en fin sandstrand omkring Umeå? Gärna ganska öppen men ändå inte full med folk.
 
:D:O:V:E: skrev:
Vet inte om detta egentligen är rätt tråd för frågan men jag chansar. :D

Är det någon som vet av en fin sandstrand omkring Umeå? Gärna ganska öppen men ändå inte full med folk.

Jag tror knappast NÅGON strand är "full med folk" den här årstiden.. :)
/bjanha
 
Fram till midsommar kan du säkert förutsätta att de är i de närmaste folktomma, stränderna alltså. Runt stan har du, men det känner du säkert till, Bettnesand, Norrmjöle och Sörmjöle. Alla inom 20km. Salusand är ett annat bra ställe på gränsen mellan V.botten och V.norrland. Omkring 55km längs E4. Den bästa tycker jag, men det är en smaksak.
Bertil
 
Tack för tipsen Bertil! Ska ta fram kartboken och åka runt och kolla vilken som blir bäst! :D
 
Re: på g

Robert_Saers skrev:
Hej

Bilderna är på g. Har framkallat den första rullen. Nu ska jag bara hinna scanna dem. Den andra sitter fortfarande i kameran.

/Robert

Har du fotat upp rullen som satt i kameran nu? ;-)
 
visst är det framkallat

Hej

Jag har framkallat bilderna. Har även börjat bearbeta dem för att lägga upp dem på fotosidan. Så fort jag får lite tid över från jobbet så kommer de upp. /Robert
 
Lät ju kul detta med fotoutflykter... Blr det någon fler gång så följer jag gärna med. =)
 
Nog går det att ordna fler utflykter... bara Robert hinner framkalla och scanna sina bilder mellan utflykterna ;-)

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara en bilutflykt till något avlägset ställe.. det kan ju vara en cykeltur runt en förbestämd eller inte förbestämd rutt.. eller att man är ett gäng som promenerar på stan och testar kvällsfotografering sen när det börjar bli mörkare igen.

Det är bara att komma med idéer och förslag :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.