Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utflykt Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske är lättare att få med fler på lördag eftermiddag än på söndag morgon. Jag är öppen för båda alternativen. /Robert
 
Tjena. Är också ganska nybliven umebo och hänger gärna på och drar ut och fotar. Har ingen bil och känner mig därför lite insnöad i stan och längtar ut i naturen. Kan dock inte i helgen men är intresserad framöver. Vi kanske kan dra ihop nån slags mailinglista över intresserade?
 
Hej Johan!

Bil är inget problem om du bara ser till att få med mig på utflykten ;-)

Visst är en mailinglista ett snabbt och effektivt sätt att få med folk, men en sådan har också en baksida. Om vi använder det här forumet så är det lättare för nya människor att hitta oss. En mailinglista riskerar ju att bli väldigt intern.

/Robert
 
Det är sant, mailinglista kan bli exkluderande. Jag är jättesugen på att dra ut men står just nu utan utrustning, har sålt min gamla kamera och väntar på ny, skapligt frustrerande, får se när den nya kommer. Hursomhelst väldigt bra ide med det här forumet.
 
Var hittar jag sameprylar?

Hej!

Jag får besöka av min mamma i helgen och skulle vilja dra med henne på en liten utflykt inåt landet. Finns det någonstans man kan hitta samekonst eller en massa ren? (Jag är fortfarande turist i norrland ;-) ).

/Robert
 
En massa ren ...

Hittar du i Norsjötrakten, ännu så länge men de flyttar snart renarna uppåt mot högre höjder.
Det finns även lite sameprylar här men bara 5 mil härifrån ligger Malå och där är det mer sådant.

Norsjö ligger endast 16 mil från Umeå inåtlandet, tar inte mer än 1,5 - 2 timmar med bil enkel väg.

MVH

Ricke
 
Hej!
Nybörjare som jag är hänger jag gärna med på turer framöver. Kan alltid lära sig och få se något nytt. Har väl inte allt för gott om tid men om det passar så...

Till Robert:
Om du har tur så har de renarna kvar över påsk, men de är på väg mot fjällen när som... Glöm inte heller bort Gamlia som har en stående utställning om samerna.

/stefan
 
Jag ar tyvarr i Kanada for tillfallet. Skall ivag till Niagarafallen och fota ikvall tankte jag, vadret ar ganska bra.

Ha det!
 
Vi kan ev. tänka oss att ge oss ut på söndag om vädret tillåter. Man blir så sugen nu när det är så varmt och härligt. Några förslag på plats?
 
Jag hänger gärna med... dock inte mellan 13:00 och 16:30.. men före eller efter :)
 
Söndags utflykt

Hej Robert!

Jag kan tänka mig att följa med, om vädret är på sin goda sida. Var hade du tänkt dig att vara? Inne i stan eller åka iväg någonstans...?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.