Annons

Utbildning med fria händer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har för mig att där finns en folkhögskola i nord-Norge där dom har naturfotoutbildning. Har inte riktigt koll på vad den heter, men det är där säkert nån annan som har...

Annars är där ju här via fotosidan mängder med utflykter och dyligt som man kan följa med på. Det är ju ett sätt att utvecklas som naturfotograf... Det är ju genom det praktiska man lär sig.

Innan skulle jag vilja säga att, tar du bara bra bilder så kommer du att lyckas. Nu vet jag inte riktigt... Kontakter är alltid bra att ha, oavsett branch. Så det där med lika vilkor gäller nog lika lite/mycket här som någon annanstans...

Men om du suger som fotograf kvittar det hur många kontakter du har... Lite dubbelt för man måste ju kunna bevisa sig själv... mer eller mindre iaf....

Lite teorier iaf...=)

Men hur känns det nu då Marcus? När börjar du? Ska du bo i Malmö och pendla? Tell me about it. Vilken kurs ska du läsa (långa, korta)?

//Jessica som fortfarande inte vet om hon kan välja mellan konst-mode-porträtt. Kan man inte köra konstmode?

marcus_kallander skrev:
Har för mig att där finns en folkhögskola i nord-Norge där dom har naturfotoutbildning. Har inte riktigt koll på vad den heter, men det är där säkert nån annan som har...

I Nordnorge finns mig veteligen två olika folkhögskolor som har linjer som direkt berör temat/genren Naturfotografi.

-Lofoten Folkhögskola i Kabelvåg/Lofoten.
-Öytun Folkhögskola i Alta/Finnmark.

Den förstnämnda är en såkallad "Frilynt" skola och den andra en "kristen".

Jag känner personligen mkt väl till vad det innebär att studera vid en "Kristen" resp "Frilynt" norsk folkhögskola.
Jag berättar gärna för den som funderar på att söka,,

Mvh Niclas,

http://www.lofoten.fhs.no/
http://www.oytun.no/

Senast ändrad:
Det känns overkligt... Som en dröm som går i uppfyllelse. Har velat studera på fatamorgana i så många år nu, och så kommer man in på första försöket... Aningen puff uppåt för självförtroende.

Börjar den 31 januari kl 10... Går bara en termin, och så får jag se vart jag tar vägen sen... HFF i göteborg eller kanske ICP i New york, om drömmar går i uppfyllelse dvs...

Pendlar från malmö, tar en dryg halvtimme att ta sig till skolan, så det är som om jag bodde i nån förort i kbh...

Många som kör konstmode, men dom har väl gjort sig ett namn innan... Så vi får väl jobba oss upp... =)

Tja, hur förklarar jag det... hmmm

Om jag säger så här, Anton Corjbins bilder, skulle lätt kunnat placeras med en loga och så hade det varit rekalam för t ex Levi´s...
Samma bilder ställs ut på vilket museum som helst...

Dvs han har kombinerat mode och konst, därav ordet konstmode... Lite mitt eget ord, men jag förstår ju vad jag själv menar iaf... hehe

Enbart mode, tja det är väl allt annat typ... Givet exempel, lite á la kappahl typ...

Lite luddigt förklarat, men jag hoppas du fattar...

Mvh

Marcus

Hur går det Marcus?

Tycker att det låter härligt att du nämner "konstmode". Där förenar du de saker jag tycker om mest. Konst och mode :)

Hur går det med danskan? Hur trivs du i klassen? Vad är det för skillnad på fyra termins kursen och den ett-åriga?

Ooops, många frågor. Bara lite nyfiken jag :)

ANNONS