Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USB-laddare till LP-E6N

Produkter
(logga in för att koppla)

Rocky_MediuM

Aktiv medlem
Tjing!

Undrar om någon vet om det finns en adapter/laddare till lp-e6n som funkar via usb. Batteriet ska alltså gå att ladda t ex med en powerbank. Tänkte att det skulle vara smidigt att ha om jag köper ett extra batteri till kameran och tömt ett batteri och använder andra batteriet och således laddar det första under tiden som jag använder det andra batteriet. Hoppas ni förstår vad jag menar..

Jag hittade några olika varianter på t.ex. Amazon.
Osäkert hur/dåliga dessa laddare är. Skulle själv behöva en i båten.

Det blev en sådan här.

https://www.amazon.co.uk/LP-E6N-Cha...1482074320&sr=8-1&keywords=usb+charger+lp-e6n

Återkommer med mer info om hur den är. Ska ju bara ta typ 3 veckor till leverans först :)

Fick idag min leverans av laddare och batteri, LP-E6, med batteriskydd. Väldigt snabb leverans då jag beställde sent på kvällen den 17 december, lördag, och fick leveransen idag fredag 23 december.

Laddaren är en liten historia som tar batterierna stående och LED displayen lyser klart ljusblått med indikatorer på hur långt gången laddningen är. Batterierna har 1830 mAh i kapacitet, vilket är snäppet lägre än LP-E6N som ligger på 1865 mAh.
Kameran hittar båda batterierna och registrerar dom som LP-E6 och 100% kapacitet. Laddaren verkar också ladda originalbatteriet.

Senast ändrad:
Fick idag min leverans av laddare och batteri, LP-E6, med batteriskydd. Väldigt snabb leverans då jag beställde sent på kvällen den 17 december, lördag, och fick leveransen idag fredag 23 december.

Laddaren är en liten historia som tar batterierna stående och LED displayen lyser klart ljusblått med indikatorer på hur långt gången laddningen är. Batterierna har 1830 mAh i kapacitet, vilket är snäppet lägre än LP-E6N som ligger på 1865 mAh.
Kameran hittar båda batterierna och registrerar dom som LP-E6 och 100% kapacitet. Laddaren verkar också ladda originalbatteriet.

Laddaren laddade originalbatteriet till 89% efter första försöket, fastän att den indikerade 100% (4 streck) och stängde av sig själv. Tog ur batteriet, kopplade loss usb-sladden från laddaren och datorn och satte på laddaren igen och satte i originalbatteriet och startade om laddningen. Konstigt nog indikerade den inte 100% när jag satte i det utan fortsatte att ladda det fjärde strecket. Efter en andra laddning så visar kameran 99%. Satte på Liveview och panorerade lite och tog en bild. Satte batteriet i laddaren igen och en minut senare stoppade jag i batteriet i kameran som då visade på 100% kapacitet igen.
Det verkar som att originalbatteriet tar en stund extra på sig i förhållande till Top-Max-batterierna att ladda upp sig. Lite roligt då jag laddade båda Top-Max-batterierna samtidigt.
Som grädde på moset, så har de nu sänkt priset med £3 också. Så den blir ytterligare lite billigare i förhållande till de ungefär 339:- inkl frakt (£21,99 plus frakt på £6,52 jag betalade för de.)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar