Annons

USB 3.0 Card Reader

Produkter
(logga in för att koppla)

marracus

Medlem
Någon som har koll på en prisvärd Minneskortsläsare som har stöd för USB 3.0?
Nu när man börjat använda 32gb kort så tycker jag det tar för lång tid att föra över med standard så en 3.0 kortläsare är ett måste.

Helst hade jag velat haft en hub utan diodrar och som även tar usb minnen förutom dom vanligaste korten.

Någon som använder någon idag som dom kan rekomendera?

Mvh Marcus

http://www.netonnet.se/art/foto/min...neskortlasare/transcend-ts-rdf8k/169367.3329/

Billig och bra, haft min i 3 månader och inga problem än...

En liten fråga: Vad ska du med en läsare som tar usb minnen? dom är väl bara att stoppa in i usb porten i datorn?

Mvh//
Magnus

Någon som har koll på en prisvärd Minneskortsläsare som har stöd för USB 3.0?
Nu när man börjat använda 32gb kort så tycker jag det tar för lång tid att föra över med standard så en 3.0 kortläsare är ett måste.

Helst hade jag velat haft en hub utan diodrar och som även tar usb minnen förutom dom vanligaste korten.

Någon som använder någon idag som dom kan rekomendera?

Mvh Marcus

Har kikat på dom bägge 2 men dom saknar USB ingång.
Vore ju perfekt att få med en usb ingång då jag flyttar filer till minneskort ibland för att ta med till jobbet.
Varför inte ha allting framför sig istället för att krypa in under skrivbordet för att stoppa i minnet.

Så därför är prio på en läsare med usb.

http://www.techscreens.com/wp-content/uploads/2012/01/bitfenix_superspeed_usb_3.0_card_reader_01.jpg

vore ju optimal om det inte vore för att man lär bygga in den i datorn.
liknande en sådan som jag kan ha på skrivbordet hade varit perfekt.

Eftersom jag inte klarar av att starta en ny tråd här med min fråga om USB Card Reader, så lånar jag lite av denna tråden. Har en USB 2.0 Card Reader 35 in 1 Hama. OM det börjar krångla och det inte vill fungera, är det datorn, denna card reader eller lilla fotokortet som är nåt fel på? Jag tar altlså ut den från min kamera och stoppade förut in den dirket i datorn för det finns en sån på själva datorn men den fungerar itne så bra. Så jag pluppar i denna card reader och det har fungerat jättebra men nu börjar detta krångla. Men hur vet man vad som kan vara fel och vilken det är fel på? Kan jag göra något själv liksom?

Vad händer när det krånglar? Vad händer om du provar med ett annat kort?
Det händer inget och mina foton visas inte på datorn.. Får ingen blå signal på minnesläsaren. Men sen så funkar den ibland. Det är likadant om jag sätter i SD kortet direkt i datorn då funkar det numera sällan men ibland så.

Jag skulle börja med en fräsch kortläsare.

Denna från Kingston är superb. Snabb och med otroligt fin passform på kortplatserna. Ingen risk att korten glappar eller kan råka sättas in snett.
den är dessutom relativt billig.

Tack för tipset, ska nog inhandla en ny kortläsäare för denna har jag haft väldigt länge. Men jag tror nog jag köper någon lite billigare ändå. har det någon betydelse om det är 2.0 eller 3.0? Förstår inte vad det innebär?

Tack för tipset, ska nog inhandla en ny kortläsäare för denna har jag haft väldigt länge. Men jag tror nog jag köper någon lite billigare ändå. har det någon betydelse om det är 2.0 eller 3.0? Förstår inte vad det innebär?

USB 2.0 är en lite äldre standard än USB 3.0 och har lägre överföringshastighet så det gör att det tar längre tid med överföringen med 2.0 än 3.0. För att kunna nyttja den högre hastigheten måste din dator ha USB 3.0 port. Det har alla någorlunda moderna datorer. Själv skulle jag använder jag en kortläsare som har 3.0 och skulle aldrig välja 2.0, men om du inte har bråttom funkar en 2.0 också.

Men om det är så att du har problem med både den inbyggda kortläsaren och den USB-anslutna, då kan ju problemet vara minneskortet. Har du något ytterligare minneskort att prova med?

USB 2.0 är en lite äldre standard än USB 3.0 och har lägre överföringshastighet så det gör att det tar längre tid med överföringen med 2.0 än 3.0. För att kunna nyttja den högre hastigheten måste din dator ha USB 3.0 port. Det har alla någorlunda moderna datorer. Själv skulle jag använder jag en kortläsare som har 3.0 och skulle aldrig välja 2.0, men om du inte har bråttom funkar en 2.0 också.

Men om det är så att du har problem med både den inbyggda kortläsaren och den USB-anslutna, då kan ju problemet vara minneskortet. Har du något ytterligare minneskort att prova med?
Jo tack har flera minneskort så jag ska prova. Jättetack för svar :)

Det händer inget och mina foton visas inte på datorn.. Får ingen blå signal på minnesläsaren. Men sen så funkar den ibland. Det är likadant om jag sätter i SD kortet direkt i datorn då funkar det numera sällan men ibland så.
Ta ett annat minneskort (helst någorlunda nytt) , formatera det i kameran och ta ett antal bilder - testa sedan hur detta kort fungerar i läsaren och datorn.

Jag skulle börja med en fräsch kortläsare.

Denna från Kingston är superb. Snabb och med otroligt fin passform på kortplatserna. Ingen risk att korten glappar eller kan råka sättas in snett.
den är dessutom relativt billig.

Kan bara instämma; fungerar perfekt och bra pris.

Alltså varför är det så himla invecklat att starta en ny tråd om en fråga??? Jag får hela tiden upp "hoppsan det uppstod ett fel"!???
Kan någon tala om för mig hur jag startar en ny tråd om en fråga?
Min fråga gäller nu att är det fel på kamera SD kortet (Kingston 8GB) eller minneskortläsaren (Hama USB 2,0 Card Reader) när det står helt plötsligt att jag måste tömma kortet, vilket jag inte kan då den var full av nya bilder från idag?
Jag blir så osäker för hur ska jag veta?
Nåväl jag tog fram en ny minneskortläsare som jag köpt (Hama USB 3,0) och då sa den inget om att jag måste tömma kortet!?
För mig låter det som minneskortläsaren, den gamla gett upp eller kan det också vara SD kortet?
Hur ska man veta?
Och nu kommer jag inte hitta tillbaka till detta om någon svarar heller, så varför besvära sig här egentligen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar