Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USA-import

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
USA Priser:
Canon EF 22-55/4-5.6 USM 105$ = 1100:- SEK
Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM 115$ = 1200:- SEK
Canon EF 75-300/4-5.6 USM 155$ = 1600:-

Sverige Priser:
Canon EF 22-55/4-5.6 USM 2350:-
Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM 2850:-
Canon EF 75-300/4-5.6 USM 3000:-

Halva priset i USA !!!!

Är det någon som har pejl på privatimport, tullsatser på fotoutrustning och moms förstås... Göran P. måste ju ha sin del också.:rolleyes:

Som jag har förstått det så ska butiken i USA dra av sin moms. Hur mycket ligger det på i USA på fotoprylar, någon ??

Sen ska man då lägga på svensk tull och moms.. kan knappast bli 50% tycker jag.. Eller ???
 
tulltillägget är förädiska.
En kompis köpte en beggad ljudmixer ifrån Kanade av en privatperson. Mixer kostade tusenlappen,frakten 300 kr och tullen 400 kr.
Det var köpt ifrån en privatperson så jag antar att köpa grejor ifrån en firma kostar mer(?).
Förresten hur vet tullen vad det är som är i paketet?

Säkrare är det att köpa inom EU, då ska det inte vara något tillägg.
Typ enda positiva saken med EU ;)
 
Hittade det efter en tids klickande på tullverket...
6,7% på objektiv tydligen och så 25% moms som vanligt väl..

Hmmm undrar fortfarande om nätbutikerna i USA drar av deras moms när de sänder varan..

Vad som är i paketet skall vara deklarerat på paketen, eller så öppnar tullen det.
Hmm lek med tanken att man beställer ett 22-55 och ett 55-200, kostnad 2300:- x 6,7% = 2454:- x 25% = 3067:- + 300 i frakt = 3367:-
Pris i sverige 5200:-
1833:- billigare än i sverige. Sanslöst...
Drar sen nätbutiken av sin moms också.. då blir det ju riktigt billigt.

:D :) :D :) :D
 
Hej,

Var i USA hittade du dina priser? New York brukar vara billigt, www.bhphotovideo.com

Det som gäller där ang. moms så finns ingen! I USA anges alltid pris exkl. moms. Jag hörde mig för ang. köp på plats i ovan nämnda butik och det tillämpas ej ngn "tax free" för turister, staten New York skall ha sin del så 13% tillkommer i lokal skatt på priserna. Osäker på hur det blir vid export.

Notmalt brukar det inte löna sig för privatperson att importera pga av moms samt avgifter. Tänk också på att det inte automatiskt är världsgaranti på fotoutrustning. Ibland finns två priser, med och utan.
 
Jag hittade mina priser på : http://www.aaacamera.com

Quantity Description Unit Price Total
1 Canon 22-55mm f/4.0-5.6 USM Lens 104.69 104.69
1 Canon 75-300mm f/4.0-5.6 USM Lens 154.69 154.69
Sub-Total $259.38
Standard 15.19
GRAND TOTAL $274.57


Important Ordering Information
For New York State Residents! The applicable taxes will be charged to your account.
For International Orders! We will contact you by eMail as to what the shipping charges will be.

Your order total is: $274.57
If the total displayed is acceptable and you would like to process your order, please click the button below.

Som synes så får New York borna betala skatt men inte internationella beställningar... bara fraktavgift tillkommer.
 
Handla inte från AAA Camera!

De är skurkar, kolla vad folk tycker om dom här:
http://www.photo.net/neighbor/one-subcategory?id=2

Det finns inga seriösa handlare i USA som är billigare än www.bhphoto.com. Tänk på att moms tillkommer inte bara på varans pris, utan du får även betala moms på frakten och den avgift som tullen tar för att öppna paketet (!). Sammantaget lönar det sig knappast.

Jag handlar i Tyskland: www.ny-camera.net, www.technikdirekt.de och www.oehling.de.
Eftersom det är inom EU tillkommer ingen tull/moms... utan man betalar bara den tyska momsen (16% har jag för mig) som redan är inbakad i priset. Frakten brukar bli 150 spänn eller nåt sånt.
 
Tackar så mycket Jan!!!

Den sidan hamnade direkt under favoriter.

Det lät väl för bra för att vara sant.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.