Annons

Ups

Produkter
(logga in för att koppla)

M Kihlén

Aktiv medlem
Beställde nyligen en kamera från Tyskland. Leverans med UPS. När paketet kom in i sverige hamnade det i Västerås(tordag) istället för Uppsala( En timmes resa med bil). Paketet har legat där ett dygn utan att det har hänt något. Nu är det lördag. UPS gör INGET över helgen utan skickar tillbaka paketet till Stockholm(!) på måndag för att sedan skicka det till Uppsala. UPS kan inte säga om paketet kommer levereras på måndag eller tisdag.

Det dåliga är att de vägrar ringa till en innan leverans. Vilket innebär att man måste ta ledig från jobbet för att ta emot paketet. Jag sa till dem att jag inte har lust att ta ledigt från jobbet tre dagar bara för att ta emot ett paket. Deras lösning var att jag skulle ringa in på måndag förmiddag för att få veta vilken dag jag får paketet. Jag pendlar Uppsala-stockholm och lämnar Uppsala tidigt på mornarna, så det var ingen lösning. Jag erbjöd mig till och med att åka och hämta paketet själv men det gick inte av någon anledning som bara UPS förstår.

OBS UPS är en budfirma De arbetar vardagar 8-17! Det tar över ett dygn att får svar på email! I telefon är de direkt otrevliga mot sina kunder!

Det jag kan göra är att skriva om deras dåliga service så kanske någon av er väljer bort dem i framtiden. Posten 4ever.
 
Hade också problem med att få min kamera, fick den först efter midsommar trots att de påstod att de försökt att leverera den 3ggr innan.Dock fanns det folk hemma hela tiden, så jag tvivlar på att det hade gjort det.
Man kan meddela den leverantör man handlat från att försöka att byta leverans sätt?? Jag handlade från pixass.de
 
Måste haft otur. Jag hade inga som helst problem med UPS. Tog 50 timmar från USA, sen när jag inte var hemma hade de ringd och lämnat meddelande på svararen och jag ringde och beställde omleverans till mitt jobb. Inga som helst problem. Fick det morgonen därpå. Dessutom har de telefonservice även kvällstid.
 
Säg mig varför valde du att köpa kameran med leverans av UPS, när UPS medför extrabesvär?
 
Varför beställde du inte leverans till jobbet? Det brukar jag göra. Sannolikheten att man är på jobb mellan 8-17 är ju större än att man är hemma. För övrigt så har jag aldrig haft problem med UPS. Jag rekkomenderar dem.


MVH Uffe
 
Du kan alltid hämta paketet hos UPS själva efter det att bilarna kommer in, alternativt att du bestämmer i förväg med UPS att du ej kommer vara hemma då skall komma och ringa på. Denna tjänst kan de inte neka dig, så är det iaf hos UPS i Göteborg.
 
UPS är mitt favoritföretag!

Jag har bara goda erfarenheter av UPS! Jag är faktiskt riktigt imponerad av deras service!

Det finns nog olika varianter av servicegrader att köpa, men jag skall ge två exempel:

Jag beställde en mellanformatskamera från England (www.robertwhite.co.uk) via mejl, de lämnade paketet på UPS samma kväll (kunde söka paketet till Southampton (?) kl 1847, tror jag att det var)... Vid ett-tiden dagen efter stod en engelsman, för övrigt från samma område som paketet var skickat från (helt och hållet en slump, men ganska kul), vid min dörr med paketet i handen! Det klarar inte ens svenska posten inom landet!

Vid ett annat tillfälle fick jag mejl om att en utbytesgrej (nu handlar det om datorer) skickats från Irland. Dagen efter ringer UPS-killen till min mobiltelefon och säger att han är på väg med en leverans till mig. Jag säger då att jag är på jobbet och äter lunch - inga problem svarar han, och några minuter senare står han i personalmatsalen och kan lämna över mitt efterlängtade paket.

Trist att Du haft otur, men jag är en nöjd kund!
 
Jag har haft både tur och otur med UPS. Jag har fått paket från USA på 36h men också fått paket levererade till fel adress. Men jag får nog säga att jag har en possitiv inställning till dem generellt.
 
Då var det dags igen

Nu har UPS soppat till det än en gång för mig. Ett nytt paket som har hamnat i rätt stad, men dom har inte lyckats hitta rätt person på adressen. Hur svårt kan det vara? Antingen levererar man i ett varuintag eller i receptionen. Det verkar som dom förskökte leverera till någon snubbe på gatan. Har leverans med COD och snubben på gatan som UPS försökte leverera till hade inte tillräckligt cash. Tur att jag tog COD annars hade någon annan haft paketet nu. Så nu väntar jag på besked om det blir leverans idag eller inte. Troligtvis inte för att chaufören har nog slutat för dagen.

Kundtjänsten är riktigt otrevlig. Företaget tar inte kort och kan inte ringa innan leverans. Varför envisas tyska butiker med att anlita ups?????
 
Låter som vissa har riktig otur med ups. Själv har jag bara gott att säga.

Beställde för ca 2mån sedan blixt från tysk nätbutik med ups standard. 3 dagar senare ringer ups i jönköping på morgonen och säger att leverans sker idag, men jag är på jobbet säger jag. Killen ber att få återkomma. När han ringer 3min senare igen så meddelar han att han styrt om paketet till mit job eftersom det är samma bil som har det området, och ca 30min senare har jag mitt paket i handen. :)

Tänk om schenker priv paket kunde ha samma service, var tvungen hämta på utlämningsställe eftersom jag inte kunde vara hemma, trots att utkörning ingick i tjänsten. Att lämna paketet utanför dörren gick inte heller för sig för att de ville ha en påskrift, men något sådant behövde jag inte kämna när jag hämtade på utlämningsstället här i stan.:(
 
AndreasOnTheWeb skrev:
Låter som vissa har riktig otur med ups. Själv har jag bara gott att säga.

Beställde för ca 2mån sedan blixt från tysk nätbutik med ups standard. 3 dagar senare ringer ups i jönköping på morgonen och säger att leverans sker idag, men jag är på jobbet säger jag. Killen ber att få återkomma. När han ringer 3min senare igen så meddelar han att han styrt om paketet till mit job eftersom det är samma bil som har det området, och ca 30min senare har jag mitt paket i handen. :)

Tänk om schenker priv paket kunde ha samma service, var tvungen hämta på utlämningsställe eftersom jag inte kunde vara hemma, trots att utkörning ingick i tjänsten. Att lämna paketet utanför dörren gick inte heller för sig för att de ville ha en påskrift, men något sådant behövde jag inte kämna när jag hämtade på utlämningsstället här i stan.:(
Jag beställde nyligen från USA via UPS. När jag ringde kundtjänst så kunde de säga vilken dag paketet skulle komma och den informationen stämde med sökinformationen på deras sid. vad gäller att lämna paketet vid dörren om man inte skulle vara hemma så är det fullt möjligt. Du skriver en fullmakt med trackingnumret och din underskrift, sätter på dörren så speditören ser den klart o tydligt. Skall inte vara något problem enligt UPS kundtjänst. Från USA finns möjligheten att välja fraktsätt (från B&H) och då kan man välja DHL som är lite enklare att ha o göra med. De lär inte vara fult så omöjliga vad gäller att meddela och ringa innan leverans.
 
AndreasOnTheWeb skrev:
När han ringer 3min senare igen så meddelar han att han styrt om paketet till mit job eftersom det är samma bil som har det området, och ca 30min senare har jag mitt paket i handen. :)

Försökte samma sak med DHL för ett år sedan och fick till svar att de först var tvugna att försöka leverera till den adress som stod angiven. Om det inte gick DÅ kunde de försöka på min jobbardress (som var några hundra meter längre bort). Kändes ganska idiotiskt eftersom även mitt telefonnummer stod angivet och från det ringde ju jag och sa att jag inte var hemma. Men till slut bytte de leveransadress men lämnade det då på fel ställe. Tur nog så var fel ställe i det här fallet Lunds Lasaretts postavdelning (jag jobbade på lasarettet då men på deras bygg- och underhållserviceavdelning) vilket jag kunde se på DHLs hemsida så jag ringde dit och kunde senare hämta paketet där på lunchen.
 
UPS tar inget ansvar

Fick en pryl skickad med UPS från Italien. Avsändaren hade packat dåligt och UPS hade uppenbarligen spelat fotboll med paketet. Jag lämnade in paketet och prylen hos UPS i Sturup som skulle titta på det. Jag körde dit själv med den. Sen skickar man den tillbaks via sitt system samtidigt som man meddelar mig att varan varit felpackad och jag inte kan utnyttja deras försäkring. Man skickar altså i samma paket som man underkänt och varan blir ännu mer skadad och går nu inte reparera längre. Jag har haft uppe detta med UPS på VD-nivå men man slår ifrån sig och skyller på den italienska avsändaren. Trots att man själva är avsändare andra gången när den skickades till mig från UPS/Sturup.

SICKET JÄVLA SKITBOLAG!!
 
Trist att saken i fråga gick sönder.
Syntes det utifrån att paketet var dåligt packat?

Jag tycker dock att det låter lite som om avsändaren är boven i dramat, är ju denne som har packat "dåligt"(?).
 
Köpte en klocka för några tusen från Danmark. Hade vid det laget inte insett vilka problem det kan bli med bud som UPS och liknande. När jag inte var hemma vid leveransen ville de helst hänga paketet på min lägenhetsdörr... När jag inte tyckte att det var ok gick de med på att leverera till mitt jobb dagen efter. Bra tyckte jag och begärde att de skulle leverera till mig personligen. Jag jobbade på ett ställe med mycket folk men jag var lätt att få tag på på plats. Under dagen var de inne och lämpade av paketet till den förste som ville ta emot det. Inte så jävla lysande. Tur att man har ärliga arbetskamrater iallafall, klockan sitter där den skall på armen...
I dagsläget hade jag låtit leveransen gå till mitt jobb direkt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.