Annons

UPS till On-location?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja!

Någon som vet om denna skulle kunna dra runt 1 eller kanske 2 st 110ws blixtar?

http://www.kjell.com/?item=44058&path=304000000,347500000,359500000

Känns så dumt och köpa en och det sen inte funkar, har ingen större nytta av en sån annars.

-Kristian

Jag kan inte hitta teknisk beskrivning på aggregatet så det är inte 100% bekräftat att den producerar ren sinusformad växelström.

OM den gör det så kommer den att fungera till dina blixtar. Den har ingen vidare hög kapacitet men å andra sidan är inte 110Ws särskilt mycket effekt. Det kommer kanske att kunna generera 200-300 blixter på full effekt.

Sent på kvällen kommer det att ge tillräckligt ljus men det är inte mycket lönt att dra ut dom när solen skiner. Mina 1000Ws blixtar får gå på full effect för att kunna konkurrera med solen, om vem som skall vara huvudljus.

Men som sagt kontrollera först att aggregatet genererar sinusformad växelström. Gör de det så är det ingen skillnad mot ström från "två hål i väggen". Stäng av inställnings/modelljuset för det drar mycket ström.
 
Ringde precis de, de sa att de inte har varit nått snack direkt om att det inte ska vara ren sinusform. Kanske borde testa, vet att mina blixtar inte håller i solljus, men man kan man kontrollera lite lite grann så är det positivt :)
 
Ringde precis de, de sa att de inte har varit nått snack direkt om att det inte ska vara ren sinusform. Kanske borde testa, vet att mina blixtar inte håller i solljus, men man kan man kontrollera lite lite grann så är det positivt :)

Man kan göra lika mycket "on location", som man kan göra inomhus i sitt vardagsrum med dessa blixtarna. Fördelen är att kunna ta ström med sig till utrymmen där det inte finns någon ström. Under bron, i gångtunneln, på lekplatsen, i parkeringsgaraget, i uthuset, i vedbon, i jordkällaren... ja, you name it. Lyckatill och presentera bilder när du är nöjd med ditt resultat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.