ganska
Aktiv medlem
Vi får väl se om ditt resonemang håller i tingsrätten när ditt mål kommer upp.
It doesn't, men begår man ett brott och är medveten om det så ska man vara man nog att ta konsekvenserna. Annars ska man inte begå brottet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi får väl se om ditt resonemang håller i tingsrätten när ditt mål kommer upp.
Verkligen inte, folk får göra precis vad dom vill så länge det inte skadar andra. Att måla om något skadar aldrig någon, det förändrar utseendet och inte funktionen. Huruvida det är estetiskt eller ej är upp till var och en och vill ägaren till byggnaden tvätta bort det så har han självfallet fullständig rätt att göra detta, men det är hans val och ska således bekostas av honom.
Mitt hem är inte en del av det offentliga rummet och jag tycker även att jag själv faller under den där kategorin - alla människor och djur förövrigt - som det inte är okej att måla på. Men det här med nyans har ju aldrig riktigt varit eran starka sida antar jag
It doesn't, men begår man ett brott och är medveten om det så ska man vara man nog att ta konsekvenserna. Annars ska man inte begå brottet.
Verkligen inte, folk får göra precis vad dom vill så länge det inte skadar andra. Att måla om något skadar aldrig någon, det förändrar utseendet och inte funktionen. Huruvida det är estetiskt eller ej är upp till var och en och vill ägaren till byggnaden tvätta bort det så har han självfallet fullständig rätt att göra detta, men det är hans val och ska således bekostas av honom.
Hu vad jag blir trött på den här höger-liberala attityden om "personlig frihet" att göra vad man vill utan att bry sig om andra.
Mitt hem är inte en del av det offentliga rummet och jag tycker även att jag själv faller under den där kategorin - alla människor och djur förövrigt - som det inte är okej att måla på. Men det här med nyans har ju aldrig riktigt varit eran starka sida antar jag
Det blir ju också ett väldigt egoistiskt samhälle om alal ska få göra allt bara föratt dom tycker det är roligt. Jag .t.ex. har en fyrjulsdriven folkabuss, med den skulle jag vilja köra överallt, i parker i stan, på stränder, upp för kungs-högarna i gamla uppsala och på isen på studenternas IP.
Och i den här bassängen på bilden nedan som används för att fylla på uppsalas grundvatten, grejen i mitten är ett stort rör som det pumpas ut vatten från fyrisån genom. Det känns orättvist att nån ska få måla och dumpa färghinkar och sprayburkar i det som ska bli uppsalas dricksvatten medan jag inte får köra bil där i.
Tur att det än så länge finns så mycket småvägar i skogarna att jag kan få utlopp för mitt köra i terängen behov på dom. För mig skulle det kännas väldigt svårt att t.ex. köra ut på och förstöra en granplantering eller vete-åker för att få utlopp för mina lustar, med motiveringen att det är ju bara att plantera nya granaer eller så nytt vete.
Som sagt nyans. Jag har skrivit att om man begår ett brott så måste man vara beredd att ta konsekvenserna, så hur kan någon påstå att jag inte tänker på konsekvenser?
..så tycker jag inte att det är någon fara om jag, på typ gråa väggar, sätter lite färg. Det skadar ingen direkt - visst vill fastighetsägaren inte ha det där så får han betala några hundralappar för att få bort det, men det är upp till honom.
Om du inte ser skillnaden i att åka runt med en bil på is där folk åker skridskor, parker där folk har picknick och att måla på väggar så vet jag faktiskt inte vad.
Jag försöker inte få er att tycka att graffiti är okej förövrigt, för det vet jag att det inte går. Jag försöker bara få er att någonstans förstå att graffitimålare inte nödvändigtvis är afahuliganer, galna knarkare och allmänna tokar.
Viktor, aka ganska, har precis lika mycket rätt till en åsikt som "vi andra" har.
VI kan tycka att vi är såååå mycket smartare än Victor, men det är vad vi gör och säger som definerar vilka vi är..