Annons

Uppsala: Behöver hjälp med att testa ett batteri för Nikon 1

Produkter
(logga in för att koppla)

amaster

Aktiv medlem
Jag har en Nikon J3, som fungerat bra för sina ändamål, men när jag sist skulle använda kameran var den stendöd. Nikon föreslog att jag skulle testa med ett annat batteri för att se om det är fel på kameran eller batteriet. Mitt problem är att jag inte har något extrabatteri. Jag skulle alltså behöva åka till någon som har ett EN-EL20, sätta in det i min J3 och sedan är det klart.

/Henrik

Jag har en Nikon J3, som fungerat bra för sina ändamål, men när jag sist skulle använda kameran var den stendöd. Nikon föreslog att jag skulle testa med ett annat batteri för att se om det är fel på kameran eller batteriet. Mitt problem är att jag inte har något extrabatteri. Jag skulle alltså behöva åka till någon som har ett EN-EL20, sätta in det i min J3 och sedan är det klart.

/Henrik

Du kan inte ta den till affären där du köpte den så gör de felsökningen på plats?

Tack för det uppenbara förslaget. Jag kom just hem från köpstället, som inte hade möjlighet att testa. Jag skulle iofs kunna åka till Kjell och grabbarna, men vill inte lägga pengar på ett extrabatteri utan att veta om det hjälper. Dessutom har de stängt nu.

Tack för det uppenbara förslaget. Jag kom just hem från köpstället, som inte hade möjlighet att testa. Jag skulle iofs kunna åka till Kjell och grabbarna, men vill inte lägga pengar på ett extrabatteri utan att veta om det hjälper. Dessutom har de stängt nu.

Sorry, dåligt formulerat, jag skulle förstås ha frågat varför du inte kunde kolla med affären, man brukar ju vända sig till affären i första hand, Nikon i andra. Uppsala är ju inte glesbygd direkt.

Ett extrabatteri skulle nog jag satsat på ändå, det är sätt skönt att alltid vara beredd.

Jag har en V1 men jag tror inte det är samma batteri. Batteriet i V1 passar i D800 vilket kan vara trevligt.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto