Annons

uppladdnings tid på canon speedlite 420ex

Produkter
(logga in för att koppla)
4a

Förlåt om jag va otydlig.
Det tar fyra sekunder, jag skrev 55 sek först för att jag hade batterier som jag trodde va nya men som inte va det.
Nu har jag nya och det tar fyra sek.
 
Re: 4a

leffebang skrev:
Förlåt om jag va otydlig.
Det tar fyra sekunder, jag skrev 55 sek först för att jag hade batterier som jag trodde va nya men som inte va det.
Nu har jag nya och det tar fyra sek.

Är inte bekant med blixtar över lag - men 4 sekunder låter väl någorlunda rimligt/normalt? 55 sek däremot inte! Snart dyker det säkert upp nån 420-ägare som kan säga hur det ska vara.
 
Jo fyra sek är okej men inte optimalt.
Jag ringde faktist till canon då sa dom att det beror på vilken typ av batteri man har.
Antingen mellan 0,1 -4 eller 0,1 - 8 sek.
Men han verkade så virrig så jag vågar inte lita på han heller.
Finns det någon som har en 420 som kan säga vad det tar för dom?
 
Jag har en 420 EX, dock inte med mig just nu på jobbet. Kan därför inte mäta. Men klart är att laddtiden varierar väldigt mycket beroende på batteriskick. Snabbast möjliga tid har man inte i så många blixtar, sen mattas batterierna! Laddtiden varierar förstås också med hur mycket blixten blir urladdad varje enskild gång. Vid en lätt upplättning på nära håll och med fräscha och fina batterier (jag använder laddbara på 2300ma) på nära håll går det väldigt fort.
MVH
/JK
 
tack

Okej, jag använder 2000mAh.
Det snabbaste jag haft är 4 sek iaf.
Skulle vara kul o se hur lång tid det tar för andra...
 
Har för mig att vissa batterier som klarar av hög momentan belastning (låg inre resistans) som vissa laddbara förkortar uppladningstiden kraftigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.