Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppladdning av större bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

pelle_

Avslutat medlemskap
Vet att detta kanske inte hör helt till denna del av forumet, men gjort för att man ska kunna ladda upp högupplösta bilder snabbt och enkelt ifall man hjälper någon att redigera eller bara vill showa lite. Om inte antar jag att moderatorer kan flytta tråden dit den hör hemma :)


Adressen: http://pron3.ath.cx/upload

Bara bläddra fram din bild och ladda upp. Har inte orkat gjort någon design till den då detta är ett mycket snabbt påfund.

Alla bilder som laddas upp kommer också att finnas publikt under:

Http://pron3.ath.cx/uploads

Ifall man vill ha bort en specifik bild kan man antingen skicka ett mail till mig på [email protected] eller så skriver man bara ett gästboks inlägg.

Filstorlekens gräns: 12mb
 
pelle_ skrev:
Vet att detta kanske inte hör helt till denna del av forumet, men gjort för att man ska kunna ladda upp högupplösta bilder snabbt och enkelt ifall man hjälper någon att redigera eller bara vill showa lite. Om inte antar jag att moderatorer kan flytta tråden dit den hör hemma :)


Adressen: http://pron3.ath.cx/upload

Bara bläddra fram din bild och ladda upp. Har inte orkat gjort någon design till den då detta är ett mycket snabbt påfund.

Alla bilder som laddas upp kommer också att finnas publikt under:

Http://pron3.ath.cx/uploads

Ifall man vill ha bort en specifik bild kan man antingen skicka ett mail till mig på [email protected] eller så skriver man bara ett gästboks inlägg.

Filstorlekens gräns: 12mb

Bra idé Pelle!

Den här tråden borde alltid ligga överst så folk ser den.
Det har funnits behov av en sådan funktion länge.
 
Tackar, eftersom om funktionen används bygger jag antagligen ut den så du kan låsa bilderna ifall du vill att dom bara ska vara för dig samt att fixar en liten fräshare design.
 
Nu är versionen hyfsat klar, ingen design tillämpad, är någon sugen på att göra en design så skulle det uppskattas. Versionen innan var osäker såg jag då någon laddade upp en .php fil som man i sin tur kunde tabort filer via. Allt åtgärdat och mycket snabbare och smidigare system.

Design kan mailas till [email protected] Hoppas funktionen uppskattas.

mvh // Pelle
 
Testade att ladda upp en bild.
Kan du försöka att få till det så att den senaste uppladdade bilden hamnar överst i listan.
Några andra önskvärda funktioner vore kanske att ha en möjlighet att ta bort bilden igen om man vill det. Ytterligare en sak, en ruta där man kan skriva in en kort beskrivning av bilden.
Går det att ordna på något enkelt och lätt sätt?
 
Micke Holmberg:

Självklart får du länka =)

Är inte helt klar med systemet, men eftersom jag vill att det ska vara så simpelt och snabbt som möjligt vet jag inte hur man ska göra en tabort funktion då den kan missbrukas om man inte gör så man får registrera medlemmar men då blir det där jobbiga att man inte orkar skaffa en medlem och login etc... Har du några förslag på lösning på det så kan ja se över det också. I framtiden (någon månad) eller så om funktionen är populär så kommer jag göra att bilderna sorteras och visar thumbnails på senaste bilder och samt beskrivning kan läggas till. Men har mycket i skolan just nu så har inte riktigt tid med allt men det är en snabb lösning ifall man vill ladda upp bilder i större format än vad de flesta forum erbjuder. Har suttit gränsen på bild storlek till 10mb, vilket jag tror räcker för de flesta.
 
En sak som är lite dum är att man kan byta ut en av bilderna om man laddar upp en med samma namn. Det borde nog fixas så ingen råkar illa ut.
 
Läste tråden igen nu o såg lite grejer som jag missade förut, har skickat en snabb liten sida till dig.

Ska du kunna låsa bilder och lagra kommentarer så blir det lite småjobbigt om man inte är rejält duktig, bara så du vet ;)
 
Micke Holmberg, det ser bra ut. Men det har blivit en liten ändring nu tills jag orkar skriva mitt riktiga system. Fick en bättre version av Anders Djerf som jag kör på istället tills jag hinner koda det riktiga systemet. Så man kan ju inte säga att det jag som gjort det nu.

Anders: Tack så mycket, kommer ha den tills ja hinner göra den riktiga versionen. Har kodat sådant innan så det blir inga problem.

Niklas: Ska fixa så den inte byter ut bilderna.

mvh // Pelle
 
Skulle man kunna få denna tråd klistrad eller någon länk bara så folk ser den bättre?
 
får man fråga hur serverkonfigurationen ser ut? Är GD aktiverat? vilken version av PHP? hur mycket utrymme totalt, processorkraft osv.

man skulle ju kunna göra ett stort galleri där användare får egna album, men generering av t.ex. tumnaglar tar relativt mycket resurser.
 
Gd är aktiverat, förtillfället PHP Version 4.4.0-3ubuntu2 ska uppgradera till php5. Utrymme finns det GOTT om. Då jag har ett gallery2 på den så funkar det bra med tumnaglar osv, går mycket snabbt på den. En amd sempron 3500+ på den just nu med 2gb ram och riktigt mycket disk.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.