Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Upplösning scanner
- Trådstartare Egel
- Start datum
Det betyder att apparaten har 600 dpi i upplösning. De andra siffrorna är "interpolerad" upplösning, dvs att bilden skalas upp precis som man gör i Photoshop eller något annat bra bildebahndlingsprogram som har koll på skalningsalgoritmerna. Det ger ingen kvalitetsförbättring att skanna i högre upplösning än 600 dpi.
1200 står för hur små steg motorn kan ta, så det är väl egentligen mest ett tecken på bättre kvalitet på apparaten om det talet är högt. I praktiken tror jag att bildkvaliteten i den vertikala ledden ändå är sämre trots en högre siffra eftersom det krävs en mekanisk förflyttning, men nu är jag ute och rör mig i gränslandet av mina kunskaper.
flutte
Aktiv medlem
... Och i praktiken är 1200 dpi i det här läget oanvändbart om man skall ha maximal optisk upplösning, eftersom man ändå vill ha bilder som har lika många dpi på höjden som bredden;
Annars måste man antingen köra 1200 interpolerat på bredden om man skall ha 1200*1200, eller bara använda hälften av pixlarna på höjden, för 600*600.
/Fredrik
Annars måste man antingen köra 1200 interpolerat på bredden om man skall ha 1200*1200, eller bara använda hälften av pixlarna på höjden, för 600*600.
/Fredrik