raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Chano skrev:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Chano skrev:
En fördel med compact flash korten är att man kan få plats med adressen på dem.Saxdalen skrev:
Tänk om alla hade varit lika ärliga. ELler åtminstone halvärliga.
Min son tappade kameran och minneskortet han hade haft och tagit massa bilder på sånt han ville ha när vi va i Thailand. Skiter egentligen i kameran. Men minneskortet.
Det är väl någon oärlig som helt enkelt inte har så många celler som snodde den mellan tullen och taxin på Arlanda...
Nu kan du väl säja vad det var för kamera??Chano skrev:
Det blev ett lyckligt slut i alla fall.
Efter drygt 5 månader av efterforskningar så har jag hittat ägaren till kameran.
Ägaren hade letat flera ggr samt inte haft råd att skaffa ny.
Så det känns bra i dag!!
Mvh/-Anders
Chano skrev:
Efter drygt 5 månader av efterforskningar så har jag hittat ägaren till kameran.
perstromgren skrev:
Det var trevligt att höra!
Nu när vi lagt ner så mycket arbete på att tänka ut smarta sätt att få tag i ägaren, kan du väl berätta hur du gjorde för att lyckas? Jag är litet nyfiken, måste jag erkänna.
Per.
Chano skrev:
Ägaren hade letat flera ggr samt inte haft råd att skaffa ny.
Så det känns bra i dag!!
Mvh/-Anders
Enicar skrev:
Kul att höra.
Visst har det väl varit spännande och roligt att försöka hitta ägaren?
Pa
Per_S skrev:
Vilken solskenshistoria!
Kan du inte få en medlaj av kungen eller nått? Hade varit på sin plats tycker jag!
Vet ju att kungen är fotofantast, för att inte nämna Kalle...
De kanske läser denna tråden med? POSTA MEDELAJ I SÅ FALL! tack på förhand!
Mvh Per
Upphovsrätten är fortfarande fotografens, däremot kanske äganderätten till just de exemplaren som fanns på minneskortet tillfaller upphittaren.martinh skrev:
Imponerande. Roligt att läsa historier med lyckliga slut.
Ang. upphovsrätt på bilder som nämndes ovan, vad gäller egentligen i denna situationen? Har inte äganderätten till bilderna gått över när de legat hos polisen i 3 månader?
Inser att det inte är så moraliskt med hur resonerar lagen, någon som vet?