ANNONS
Annons

Upphittad kamera Norrbotten- Byskeälven

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänk om alla hade varit lika ärliga. ELler åtminstone halvärliga.

Min son tappade kameran och minneskortet han hade haft och tagit massa bilder på sånt han ville ha när vi va i Thailand. Skiter egentligen i kameran. Men minneskortet.

Det är väl någon oärlig som helt enkelt inte har så många celler som snodde den mellan tullen och taxin på Arlanda...
 
Saxdalen skrev:
Tänk om alla hade varit lika ärliga. ELler åtminstone halvärliga.

Min son tappade kameran och minneskortet han hade haft och tagit massa bilder på sånt han ville ha när vi va i Thailand. Skiter egentligen i kameran. Men minneskortet.

Det är väl någon oärlig som helt enkelt inte har så många celler som snodde den mellan tullen och taxin på Arlanda...
En fördel med compact flash korten är att man kan få plats med adressen på dem.
 
Det blev ett lyckligt slut i alla fall.
Efter drygt 5 månader av efterforskningar så har jag hittat ägaren till kameran.
Ägaren hade letat flera ggr samt inte haft råd att skaffa ny.
Så det känns bra i dag!!
Mvh/-Anders
 
Chano skrev:
Det blev ett lyckligt slut i alla fall.
Efter drygt 5 månader av efterforskningar så har jag hittat ägaren till kameran.
Ägaren hade letat flera ggr samt inte haft råd att skaffa ny.
Så det känns bra i dag!!
Mvh/-Anders
Nu kan du väl säja vad det var för kamera??
 
Chano skrev:
Det blev ett lyckligt slut i alla fall.
Efter drygt 5 månader av efterforskningar så har jag hittat ägaren till kameran.

Det var trevligt att höra!

Nu när vi lagt ner så mycket arbete på att tänka ut smarta sätt att få tag i ägaren, kan du väl berätta hur du gjorde för att lyckas? Jag är litet nyfiken, måste jag erkänna.

Per.
 
Sony DSC-P200.
Samt en väska med kniv och andra saker. Fritidsfikargrejer.
Samt att det var en hel del bilder som säkert var efterlängtade.
-Anders
 
perstromgren skrev:
Det var trevligt att höra!

Nu när vi lagt ner så mycket arbete på att tänka ut smarta sätt att få tag i ägaren, kan du väl berätta hur du gjorde för att lyckas? Jag är litet nyfiken, måste jag erkänna.

Per.

Jag spred en bild som dom själva tagit på sig.
Spred den till företag i omgivningen där många jobbar.
-Anders
 
Chano skrev:
Det blev ett lyckligt slut i alla fall.
Efter drygt 5 månader av efterforskningar så har jag hittat ägaren till kameran.
Ägaren hade letat flera ggr samt inte haft råd att skaffa ny.
Så det känns bra i dag!!
Mvh/-Anders

Kul att höra.
Visst har det väl varit spännande och roligt att försöka hitta ägaren?

Pa
 
Enicar skrev:
Kul att höra.
Visst har det väl varit spännande och roligt att försöka hitta ägaren?

Pa

Har ju inte jobbat med det så hårt.
men lagt ut krokar när det passat och i mån av tid.
Och till slut så!!
Extra kul när ägaren blir så glad.
-Anders
 
Det får du en stor guldstjärna för! Roligt att det fortfarande finns dom som är hederliga och vill hjälpa andra, ibland undrar man lite om allt sådant försvunnit. :)
 
Vilken solskenshistoria!

Kan du inte få en medlaj av kungen eller nått? Hade varit på sin plats tycker jag!

Vet ju att kungen är fotofantast, för att inte nämna Kalle...

De kanske läser denna tråden med? POSTA MEDELAJ I SÅ FALL! tack på förhand!

Mvh Per
 
Per_S skrev:
Vilken solskenshistoria!

Kan du inte få en medlaj av kungen eller nått? Hade varit på sin plats tycker jag!

Vet ju att kungen är fotofantast, för att inte nämna Kalle...

De kanske läser denna tråden med? POSTA MEDELAJ I SÅ FALL! tack på förhand!

Mvh Per

:)Ha ha...Du Kalle om du nu är in här..du behöver inte skicka nån medalj.:)

Jag har ju inte gjort annant än vad jag förväntar mig att alla andra gör.
Nåt mer är det inte..även om just det att det verkligen gick att hitta ägaren var lite mer än vad jag själv trodde nu i slutet.
Och ägaren hade då riktigt gett upp när första snön kom i november.
Lite kul är det ju.
Men inte värt en medalj:)
Men tack för tanken i alla fall.
Mvh/-Anders
 
Imponerande. Roligt att läsa historier med lyckliga slut.

Ang. upphovsrätt på bilder som nämndes ovan, vad gäller egentligen i denna situationen? Har inte äganderätten till bilderna gått över när de legat hos polisen i 3 månader?

Inser att det inte är så moraliskt med hur resonerar lagen, någon som vet?
 
martinh skrev:
Imponerande. Roligt att läsa historier med lyckliga slut.

Ang. upphovsrätt på bilder som nämndes ovan, vad gäller egentligen i denna situationen? Har inte äganderätten till bilderna gått över när de legat hos polisen i 3 månader?

Inser att det inte är så moraliskt med hur resonerar lagen, någon som vet?
Upphovsrätten är fortfarande fotografens, däremot kanske äganderätten till just de exemplaren som fanns på minneskortet tillfaller upphittaren.

Upphovsrätt och äganderätt är två helt olika saker.
 
Kul att det löste sig!

Själv så hittade jag en sommar nån gång i mitten av 90-talet en kameraväska med en ganska så avancerad systemkamerautrustning. Jag lämnade in den till polisen & glömde sedan bort händelsen, funderade väl nån gång på om nån hämtat den men inte mer.

Sommaren därefter så knackade det en kväll på min dörr. Utanför stod en holländsk familj som ville tacka mig för att jag hittat deras kamerautrustning. Jag bjöd in dem & dom hade med sig presenter från holland & allt slutade med att vi hade en oerhört mysig kväll på vår farstukvist med grillning & öl!

//Larsa
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.