Annons

Upphittad kamera Norrbotten- Byskeälven

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Jag hittade en digitalkamera i höstas.
Tänkte annonsera efter den som tappat den här men finns en sån avdelning här???
Den har varit hos polisen i 3månader men ingen har gjort anspråk.
Så nu har jag fått tillbaka den av polisen.
Det finns bilder i kameran också.
Samt att det var andra grejer i väskan.
Hittad i Norrbotten - Byskeälven - Hällsel.
Så jag gör ett sista försök här att ägaren är fotointresserad och in här.
Mvh/-Anders
 
Kan bara ge dig en eloge för din "ärlighet"
De flesta hade nog inte ens lämnat in den till polisen.
Du har ju laglig rätt till kameran nu och ändå letar du vidar.

Bra jobbat, en stor klapp på axeln.
 
Jag håller med Oscar, det är hederligt av dig att forska!

Om det ser ut att vara värdefulla minnesbilder och det finns människor på bilderna, kanske du kan tipsa en lokal tidning som kan publicera några bilder och efterlysa personerna på bilderna? Om inte annat är det ju en intressant utmaning!

En blänkare på http://www.byskealven.se/index2.htm kunde kanske också ge napp(!).

Kameran ska du absolut behålla, den är din nu, men bilderna ska du givetvis skicka dit de hör hemma.

Per.
 
Nog har jag tänkt ge tillbaka grejerna.
Har skickat bilder på personerna på bilderna till folk jag känner i byarna nerför älven så får vi se.
-Anders
 
Är det fiskerelaterade bilder i kameran? Byskeälven är ju en känd laxälv och många fiskare rör sig längs älven. Du skulle ju kunna testa ett forum som edgeflyfishing.com
 
Mer familjefiske/semester.
Det är väl så kanske att om man tappar sin kamera och inte hittar den själv så tror man att den som hittar den inte går till polisen.
Puttar upp en gång till.
-Anders
 
du får köra lite CSI :) kolla med valfritt program om det ligger andra bilder på minnsekortet och om du får ledtrådar där .. typ regnr på bilar osv :) kan vara skoj att pyssla med under kalla januarinätter.. tjo
 
FS har ju många medlemmar=många känner många som känner ..

Kanske kan vara en idé att publicera en bild ex.vis här i tråden. Kanske någon känner igen ett ansikte?

/Arne
 
Jag känner inte för att lägga ut något ansikte.
Känns lite överdrivet och att man på nåt sätt går lite väl privat.
Bilderna är ju tagna för privat bruk och man vetju inte hur människor ser på att komma i dager utan vidare. Tyvärr finns inget annat av detektivvärde att visa än just människor på bilderna. Jo Byskeälven. Men den ser ju ut som den gör.
-Anders
 
Oscar Cederqvist skrev:
Sen är det ju inte tillåtet att publiceras andras bilder, upphovsrätten vet du ;)

Nej, man vet ju aldrig. Den kanske är placerad där med uppsåt för att någon vill tjäna en hacka på brott mot upphovsrätten...

/Arne
 
Hur det gick till

Jag tror det gick till så här.
Någon la väskan på biltaket och dom stack iväg.
I kurvan åkte den av och ingen märkte något.
Möjligen har man varit tillbaka för att leta..eller inte..upptäckte missen sent och bor långt bort..
Så kommer jag 2 månader efter som ska inventera i området.
Råkar stanna bilen på den eländiga grusvägen just där kameran ramlat av. Tar två steg från bilen och snavar på väskan i busken.
Och nu ligger väskan på en tråd på fotosidan.
-Anders
 
Hehe

Bättre i en tråd på Fotosidan enn i ett träd vid Byälven.

Detta fixar FS! Sladda personerna på nån bild; visa bilden, skapa en "kuriosa-nyhet" i Aftonbladet ( phöö).....
Det kann ju vara en Tysk-----så är det Der Spiegel som gäller.

Detta fixar du; enklare enn Sveaskog :-(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.