ANNONS
Annons

Uppgradering från D40.

Produkter
(logga in för att koppla)

eyelashes

Aktiv medlem
Jag börjar känna att det är dags att uppgradera min D40 till något nyare och mer avancerat då det är mycket jag saknar i min lilla pärla, även fast det finns många bra funktioner i den också.
Helst av allt vill jag ju hålla mig till Nikon, då det är det jag trivs allra bäst med.
Och sen vill jag ju inte lägga FÖR mycket heller. Eller ja, runt sisådär 10 000 är väl rimligt.
Vad rekommenderas?

Och förresten, inte för att jag tror att det är så stor chans, men kan man få sålt D40n numera på blocket tror ni? Eller har den pensionerats helt och hållet för omvärlden?

D90 för 4999 kr på Experts mellandagsrea är en skaplig uppdatering och mycket prisvärt.

D300s säljs just nu för 9990 kr av Cyberphoto och då får man med batterigrepp. Bildmässigt är den mycket lik D90 men är stabilare, mer vädertätad, tyngre ocih har en del trevliga funktioner som den erfarne snabbt lär sig uppskatta.

D7000 kostar strax över din budgetgräns men är ännu bättre och modernare på många sätt än D90.

Samtliga priser utan objektiv, för det du använder till din D40 funkar ju självklart till dessa med. :)

Du har ju nikon d90 på rea hos expert för 4990:-! Ett kap om du inte vill satsa på den nya d7000.
och d300s finns på rea som cyberphotos reklam här bredvid säger 9990:-.

Och alla 3 kameror är självklart ett steg uppåt mot d40n, så kläm och känn på alla vilken som känns bäst.

Och jo, D40 går fortfarande att sälja, tycker mig se att de går för typ 1500 kr på Tradera även om många på Blocket begär myyycket mer för dem.

Snurrig som jag är så ser jag att jag har skrivit att det är d40 jag har när det är en d60.. jaja, same same.. Tänkte bara säga det också så att man inte tror att jag är helt tappad bakom vagnen ;)

Anyway, jag hittade detta erbjudande på expert: Nikon D90/18-105VR DX AF-S för 8499:-
Vad tror ni om det? Eller är det lika bra att satsa på att bara köpa huset? Har ingen aning om kvaliten på det objektivet. Men 18-55 är det enda jag har nu och det kanske blir lite variation iaf?

Anyway, jag hittade detta erbjudande på expert: Nikon D90/18-105VR DX AF-S för 8499:-
Vad tror ni om det? Eller är det lika bra att satsa på att bara köpa huset? Har ingen aning om kvaliten på det objektivet. Men 18-55 är det enda jag har nu och det kanske blir lite variation iaf?

D90 är bra. 18-105 är bra, och ger dig något fler möjligheter än du har, med dubbla brännvidden och VR (om du inte redan har det). Jag skulle dock tro att du klämma ytterligare några kronor ur marknaden, D90 reas lite var stans.

Köper du D90 med objektiv, så kan du sälja din D60 med 18-55, annars blir den nog svårsåld. Men din 18-55 duger utmärkt bra till en D90 också. Valet blir ditt.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar