Annons

Uppgradering Elements till CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

rogerjmorell

Aktiv medlem
Hej!
Jag funderar på att bita i äpplet och hoppa på PS tåget. Den initiala kostnaden svider ju lite men uppgraderingskostnaden därefter tycker jag är helt ok.

Dock, Adobe ska ha 6413 för en Engelsk, nedladdad version uppgraderad från Elements.

Min fråga är: Räcker det att jag säger att jag har elements eller måste jag ha en registrerard kopia hos dom? Och ja, jag äger elements.

Jag kan ringa Adobe men om någon här har gjort en sådan uppgradering vill jag gärna veta hur det fungerar.

Vänligen Roger
 
Jag har visserligen inte uppgraderat från Elements, men har uppgraderat Photoshop, och från Photoshop till Creative Suite. Du behöver inte ha registrerat hos Adobe, men du behöver ha originalskivan, eller ha programmet intstallerat på datorn när du installerar uppgraderingen.
 
Om du bytt plattform så kan du få byta din programvara hos Adobe. Om jag fattade rätt så skulle detta inte kosta något, men man fick bara byta EN gång. Kolla på Adobes hemsida.
 
Vid uppgradering Photoshop CS2 till Photoshop CS3 behöver du bara licensnummer. Misstänker att samma gäller för Elements. Inga skivor eller befintliga installationer behövdes vid min uppgradering. Jag fick frågan vilket licensnummer jag avsåg att uppgradera ifrån, knappade in detta och CS3 installerade trots borttagen tidigare installation.

Mvh/Lars-Erik
 
rogerjmorell skrev:
Ok Tack för alla svar.
Jag uppdaterar tråden när jag fått info från Adobe.

Hälsningar Roger

Har du fått någon klarhet i det här Roger ?
Har själv försökt ringa Adobe, helt omöjligt att komma fram verkar det som.

Har även mailat dem, inget svar efter 4 dagar.....
 
Nej har inte haft tid att rota i det här. Men fyll gärna på i tråden om du lyckas få klarhet.

Otroligt dåligt att de inte kan ha en förklaring på hur de olika uppgraderingsförfarandena går till på sin hemsida. Skulle antagligen spara många supportsamtal som skulle kunna användas bättre.
 
Lånar tråden lite...
Någon som vet om det är möjligt att uppgradera till creative suite från illustrator 10?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.