Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradering av PS Elements 4 för A700

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseC

Medlem
Har försökt ta hem ny CameraRawPlug-in för Sony A700 i snart en vecka, men lyckas inte. Får svaret att Adobe-sidan stängd pga underhåll.
Någon som vet om det överhuvudtaget går att uppgradera PS Elements4 för Sonys A700 och dom andra nya i Alfa-serien eller måste jag byta till en senare version av Elements och isåfall hur få tag på rätt Plug-in för Alfa-rawfiler.
Mvh Lasse C
 
Det gick alldeles utmärkt.
Skicka din mailadress så ska jag maila över zip-filen till dig.

(Jag fick högerklickade och valde "spara som" så gick det bra.
 
LasseC skrev:
Någon som vet om det överhuvudtaget går att uppgradera PS Elements4 för Sonys A700 och dom andra nya i Alfa-serien eller måste jag byta till en senare version av Elements
Beror på om du kör OSX eller Win. Stöd för Sony A700 kom med Camera Raw version 4.2 och i Elements 4 för Mac fungerar de senaste versionerna, men Elements 4 för Windows fungerar inte med senare versioner än 3.7.

Du kan förmodligen konvertera till DNG isåfall och använda din version av Elements, men jag vet inte om det fungerar på samma sätt som i stora PS.

Den här sidan fungerar: http://www.adobe.com/downloads/
 
js1 skrev:
Det gick alldeles utmärkt.
Skicka din mailadress så ska jag maila över zip-filen till dig.

(Jag fick högerklickade och valde "spara som" så gick det bra.

Helt otroligt! Bara 5 min efter att jag skrivit, svarar Jörgen och med hans hjälp löste sig problemet! Det hela tog max en kvart totalt.
Underbart, tack alla andra också som bidrar med så mycket kunskap och erfarenheter här på Fotosidan
Mvh LasseC
 
Re: Re: Uppgradering av PS Elements 4 för A700

alfin skrev:
Beror på om du kör OSX eller Win. Stöd för Sony A700 kom med Camera Raw version 4.2 och i Elements 4 för Mac fungerar de senaste versionerna, men Elements 4 för Windows fungerar inte med senare versioner än 3.7.

Hoppsan jag ropade nog hej lite för tidigt. Elements 4 känner inte igen ARW-formatet har jag konstaterat nu. Att köpa Elements 6 är det en lösning?
 
Du borde kunna gå omvägen via DNG.
Dvs konvertera dina ARW till DNG och sedan öppna dom i Elements4.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.