Annons

Uppgradera till Konica Minolta A200

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Det var ju synd att du inte känner dig nöjd med din nya kamera, men jag tycker att vi andra i tråden ringde i de flesta varningsklockorna på din väg till en ny kamera.
Jag tror du gjort det mesta för att pressa din kamera, men testa att öka sharpness, Själv kör jag alltid min A2 i "hard".

MVH

Jörgen
 
Du kan ha skakningsoskärpa. Varför har du så låg ISO. Vräk på med 400 så att du kommer ner i 1/250 sek eller ditåt om bilden då blir skarpare har du skakningsoskärpa.

Det är just det som är så bra med en riktig DSLR att du kan ha upp till ISO 1600 (3200) och egentligen aldrig behöver gå över 1/250 sekund. Då kan man räkna bort skakningsoskärpa.
 
js1 skrev:
Christer, har du sett en A200 på ISO400?
En A200 är ingen DSLR!

Det var väl precis det han påpekade.. att man kan göra det med en riktig DSLR.. men inte med avancerade prosumer kameror.. (pga mindre sensor..)
T.ex. A2, A200, pro1, C8080 mfl...

Långt viktigare.. är väl troligen frågan.. använde du stativ..?!
 
Jag tolkar det inte så, han undrar varför han har så lågt iso och rekommenderar att "ösa på med ISO400". Då tycker jag min fråga ter sig rätt naturlig, eller? Dessutom har Christer redan en A1:a så jag tror nog han vet vad han sysslar med och kan bedömma kvaliten på sin nya A200.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.