CaolIla
Aktiv medlem
Du har en mycket bra vidvineklzoom som inte funkar på FX och som motsvarar ca 16-24mm på FX, du har en mycket bra 35a som motsvarar normal på FX och en mycket bra 50mm som motsvarar 75mm på FX, en bra porträttglugg. Det täcker upp det mesta på vidvinkel- och upp till kort telesidan. Jag vet inte vad du har för behov men en normalzoom har jag svårt att se behovet av när du har så fina och skarpa objektiv redan, det enda är ju i så fall att det kan vara bekvämt med zoom men det är svårt att hitta något som är lika bra optiskt som det du redan har. En bra telezoom, vad tror du om det? Nikons 70-200/4 tror jag skulle kunna vara ett bra komplement. Då täcker du faktiskt upp det mesta.
/Frode
Mycket bra skrivet Frode. D7100 med de objektiven är en mycket potent utrustning, så det skall vara om det är något annat än bildkvalitet är behovet som ett byte är försvarbart.
Möjlighet till kortare skärpedjup, inställningsmöjligheter utan att gå in i menyer eller liknande.
Att köra en fullformatare i DX-läge tröttnar man ganska snart på. Att hela tiden behöva ta hänsyn till en markeringsruta i sökaren för att se vad som kommer med på bilden är ingen höjdare.